Nått målet

2012-10-14 11:00:52 » Träning
Det tog ca 4 månader från förlossningen att komma tillbaka till mig själv. I 2 månader lät jag kroppen få återhämta sig på egen hand. Och de senaste 2 månaderna har jag tränat i gymmet och gått på pass. Jag började lugnt med att enbart köra Synchronizer och träna ben-/arm maskiner i gymmet. Sedan började jag på pass och att träna magen! För tillfället kör jag ca 5 pass i veckan (vissa av dem 2 på samma dag) och jag tycker inte att det är jobbigt överhuvudtaget. Det är sååå skönt att gå till gymmet! Till exempel så kan en tvåbarnsförälder behöva komma iväg själv lite efter en heldag hemma...och då tar jag mig iväg till Sportlife. För tillfället så bara jag älskar BodyCombat! Att helt slutkörd efter en dag med barnen få komma iväg och ställa sig på golvet i hallen med 50 andra hängivna motionärer och låta sig dras iväg till musiken är helt underbart! Energin fylls på på ett kick och man blir så glad i hela kroppen :) Att få den stunden för sig själv gör att man även kan vara en bättre mamma. Att jag har kommit tillbaka till min egen kropp igen gör att jag har blivit gladare och piggare. Att ha gjort den här resan ännu en gång har inte alls varit en uppoffring. Jag äter sån mat som jag tycker är god. Varför ska sallad vara äckligt och bearnaisesås gott?! Jag gråter inte över att välja bort kakor, det är mitt val. Jag behöver inga kakor. Jag har heller inget som helst sug efter något sött och fett...för jag gör som sagt inga uppoffringar. Ej heller kallar jag min mat för en diet...tror inte på dieter. Har en känsla av att folk går på en diet och sen säger de "Nu har jag gjort mig förkänt av en pizza", eller "Nu kan jag äta lite godis". Klart man känner för att frossa i saker när man valt bort det!! Nä, jag tror inte på dieter...jag tror på en livsstil... Jag tror även på målmedvetenhet och inre styrka. Jag kan stolt säga att jag har de egenskaperna :)
 
 
4 kommentarer
Sara
2012-10-14 12:04:15

Helt rätt inställning snyggis!!
Jag säger bara...varför är beasås gott? Varför gillar folk det?
Men till helgen ska vi iaf sricka några feta drinkar ;) Right?


Mia
2012-10-14 13:35:57 » http://fruehrniz.wordpress.com

Säger bara så snygg! Och nu vill jag köra desto mer. Heja oss!


Hanna
2012-10-14 16:57:28 » http://hyunmee.se

Förstår att du måste känna dig stolt med den kroppen! Du är supersnygg och superfit! Hoppas att du inte bara tränar för att se bra ut utan även för att må bra! Men det tror jag att du gör. Tycker det är synd bara att många verkar träna enbart för deras kroppsfixerings skull, men träning har så mycket andra fördelar. Vem vill inte ha bättre hälsa, förebygga sjukdomar och minska risken att dö i förtid? Några välmenta ord från sjukvårdscoachen bara ;-) Pöss!


Madde B
2012-11-12 17:33:12

Wosch, vilken hot mama! :-D Du har verkligen lyckats komma iform! Jag håller med dig i allt du skriver, man mår SÅ mycket bättre av att träna och käka vettig mat. Jag äter inte heller sötsaker alls numera, annat än när jag blir bjuden, då kan jag ta något. Skönt att slippa sötsuget! Sedan att man blir snygg av att träna är ju en stor bonus ;-)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: