Tjuvstart av Semlor

2011-01-20 22:06:34 » Mat
Idag på jobbet började Virre prata om att hon skulle åka till Ritz och köpa semlor hem till familjen. Jag hängde nästan med för att köpa med mig några jag med, men tänkte istället att jag skulle hem och baka egna. Det blev ett besök till Jätten på väg hem för att köpa mandelmassa (vilket jag inte ens gillar) och grädde, och vips så fanns det nybakade semlor hemma :D Det blev 12 st små söta (i dubbel bemärkelse) bakelser varav vi nu ätit upp två. Är det någon som är sugen på de övriga 10 så är ni välkomna hit *hihi* De blev riktigt mumsiga!!
1 kommentarer
Anna
2011-01-21 15:37:30

Gott med semla! Har länge haft svårt för mandelmassa men att blanda med lite grädde är helt ok på en semla. Egengjord är dock mkt godare :) Har aldrig testat göra själv dock. ;p



Har du testat göra smörgås av brödet? Det har jag! Skivade det och stoppade på bregott och ost. Det blidde ett misstag en gång då jag kom från krogen och trodde jag hittat mammas frallor i frysen... Jag var väl 18-20 år el nåt? Haha, men nog åt jag upp det (kan dock bero på att jag tagit ett glas vin eller 7)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: