Omgjord expedithylla

2012-07-13 15:00:53 » Inredning
Murspisen i huset har ju egentligen en ganska knepig placering. Mitt i lixom! Dessutom ligger en takstol upplagd på spisen...och det ingreppet att flytta den känner vi inte för... ;p Vad göra då med utrymmet bakom??! Vi kom på en idé att, inte stänga till helt, men att ställa en Expedit från Ikea där. Vi for till Göteborg och handlade två stycken 4x4 hyllor. Väl hemma började Fredrik modifiera hyllorna och sätta ihop dem till en, så att hyllan skulle passa precis i öppningen. Vips så har vi en 3,5x6 hylla :D Det resterande materialet sattes ihop till en 4x2 hylla som numera huserar inne hos Mio som behövde mer förvaring. Smart eller vad! Han är så duktig min sambo <3 Och vi är ganska duktiga på att tillsammans hitta på saker måste jag säga ;p

Efter att idéen med Expediten kläcktes så visste jag med en gång att jag ville ställa en "Acapulco"-stol (kopian från Åhléns) där. Har ju tidigare bloggat om den stolen :) Nu ska ni får höra en historia som svider... När vi var på väg hem från Ikea får jag ett sms från min arbetskollega Per i Jönköping som undrar om jag vill åka och köpa en fotölj till honom som han spanat in på Blocket. Ja det kan jag väl, tänkte jag, varvid han skickar länken till objektet. Får en liiiten chock när jag ser vad det är för slags "fotölj"... ACAPULCO-kopian från Åhléns (till halva priset dessutom)! Hur frestande det än är att smita iväg med stolen så måste jag tyvärr lämna den till honom när han hämtar den imon ;p Jaja...här kommer iaf en bild på hur jag vill att det ska se ut med stolen i min ägo...fast en annan stol då *hehe* Per var iaf snäll att åka till Ikea i Jönköping och köpa tre luckor till min nya expedithylla som var slut i Göteborg och dessutom en utgående vara. Tack Per ;p
Ombyggda Expedithyllan bakom murspisen.

0 kommentarer


« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: