Uteblommor

2012-04-14 19:14:03 » Trädgård
Häromkvällen såg Fredrik att ett gäng med rådjur stod och mumsade på mina tulpanlökar som börjat resa sig ur jorden. Först trodde jag att de bara hade käkat upp knopparna, men när vi kollade dagen efter så var det totalt rensat, man kan inte ens se att det någonsin har stuckit upp blommor där *haha* Åpna typer! Det trökiga var att jag typ dagen innan detta hände läst en notis i ViiVilla där de tipsade om luktavgivande kuddar som skulle hålla borta djuren *gah* och tänkt införskaffa sådana till mina områden där jag planterat. Hur som helst, till de ställen där det fortfarande sticker upp blast *peppar peppar* så har jag nu iaf skickat efter såna kuddar från Rå-Väck.
Igår åkte jag och Mio själva till blomaffären och kompletterade med lite fler uteblommor. Jag tänkte att om jag hivar in två säckar jord, en säck med lecakulor och en jäkla massa plantor i bilen så kanske det startar förlossningen. Men ack vad fel jag hade...fick inte en enda sammandragning...det enda som hände var att jag började må illa *haha* ;p
7 kommentarer
virre
2012-04-14 19:21:28

nu vet jag inte johanna MEN om min syn inte narras så tror jag bestämt fröken har köpt penseer! hahaha! JAG tycker det är fint! :-)


Anna
2012-04-14 20:06:34

Hihi... Men har Johanna köpt tantblommor ;) Eller vad var det du kallade dem? ;) Jättefint i allfall! :D


Admin
2012-04-14 20:24:26 » http://laprinzessa.blogg.se/

Japp, penseer e tantblommor! Det är ju nämligen så att jag vill ha röda blommor till blomlådorna och penseer är typ de enda som finns i rött. Dessvärre såg jag när jag kom hem att blommorna mer går i LILA än rött, hugha. Haha ;p


virre
2012-04-15 00:12:20

då får du satsa på nästa tantblomma......pelargonen! den finns i riktigt rött! :-)


Farsan
2012-04-15 10:28:41

Du får göra som farmor, lägga nät över lökarna tills de blir så stora att dom inte längre vill äta av dem.



Eller göra som Runar: Skjut dom genom fönstren...............


Maria
2012-04-15 10:49:50 » http://Msomimaria.blogspot.com

Hej! Och tack för kommentaren i min blogg, roligt att hitta till din blogg! Jag är osäker på om jag har mönstret kvar, funderar på om jag hivade det efter jag blev sur då det inte gick att sy i det vaxtyg jag köpt.. Haha. Men skulle jag hitta det så ska jag scanna in det och mejla dig!


Admin
2012-04-15 13:47:55 » http://laprinzessa.blogg.se/

Pelargonen hade jag på framsidan förra året, men nu var ju penseerna så väldans billiga hehe endast 5 kr st...och eftersom jag inte är säker på att vädret kommer hålla i sig (blommorna kanske dör när det blir frost?) så kände jag att detta blev bra ändå hehe :)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: