Symaskinen & Första alstret

2012-04-17 16:21:27 » Renovering - Tvättstuga
I helgen fick jag symaskinen, det blev en Bernina 215 :) Det ser enkel och stilren ut, och av det jag märkt när jag har sytt så har den det jag behöver, perfekt.
Det första jag tog tag i var igår att sy gardinen till tvättstugan. Tyget kommer från Spira och heter Jaffa. Eftersom överskåpen sitter så tajt intill väggen så fick det inte plats med en gardinstång, men det ser nog bra ut ändå.
Nästa sy-projekt blir att sy ett nytt överdrag till skötbädden som jag vill nu ska ha en gul touch. Jag har inte hittat något mönster så det blir att skapa själv...får se hur det kommer att gå *hugha*
5 kommentarer
Maria
2012-04-17 17:09:05 » http://Msomimaria.blogspot.com

Vad kul med ny symaskin! Jag har tyvärr inte hittat mönstret, men man sydde liksom en hel skötbädd som man hade vadd i, alltså inte ett överdrag om det var det som du tänkte sy? Man sydde som en stor fyrkant efter de mått man tyckte men klippte ur en kvadrat i de två hörn som blir huvudändan på bädden. Sedan satte man snören i dem så man kunde vika upp 3 kanter som skulle bli 10 cm höga och knyta ihop i hörnen. Dålig förklaring, men på ett ungefär så. :)



Superfin gardin!


therese
2012-04-17 17:46:56

Var köper man tyget? Fint blev det!!


Admin
2012-04-17 19:38:16 » http://laprinzessa.blogg.se/

Tack :)

Tyget kan beställas bla på swetrend.se


Sara
2012-04-17 20:38:00

Hur har du satt upp gardinen då?


Admin
2012-04-18 22:32:05 » http://laprinzessa.blogg.se/

Nålar hihi




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: