Övningssticka

2011-09-09 19:05:47 » Allmänt
Häromdagen kom stickorna och garnet som jag beställt från nätet till en mössa. Dock så kändes det lite dumt att börja med det garnet på en gång när jag absolut inte kommer ihåg Hur man Gör när man Stickar... =/ Så jag har köpt ett enkelt "provnystan" och börjat traggla med *haha* Första steget att lägga upp maskor gick helt ok...fast jag kände ju sedan när jag började sticka att jag gjort dem för hårt. Efter uppläggningen av maskor så provade jag att göra räta varv, vilket var ganska lätt. Super att ha en youtube-video att kika på *hihi* Därefter så provade jag göra aviga varv...och då blev det lite klurigare. Fick kikat ganska många gånger på hur händerna i videon gjorde...och till slut TROR jag att jag fick kläm på det...men jag vet inte :P Nu känner jag mig dock redo för att börja sticka på allvar, och i nästa vecka har vi planerat in första Symötet *hohoho*
Ser inte så tokigt ut för en amatör :)
2 kommentarer
Anna
2011-09-10 11:01:41

Du e ju superduktig! :) Aviga maskor är lite boring... och så tar det mer tid :/ Spännande att få se mössan då den är klar! kommer bli jättefin! :)


Emelia
2011-09-11 22:32:20 » http://houseofemelia.blogspot.com

Så fint! Ska bli kul att se färdiga mössan sen :)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: