Färg inhandlad

2011-09-03 12:24:51 » Renovering - Tvättstuga
Jag som hade tänkt att tvättstugan skulle bli klar i ett kick...för så mkt jobb är det faktiskt inte. Nu har den dock stått urriven i en vecka och det är fortfarande inte klart. Anledningen? Jo, en förutsättning är ju att vi är två eftersom den ena av oss måste ha ständig koll på Mio så han inte kletar ner hela sig med färg eller liknande... Den här veckan har Fredrik med kompanjoner åtagit sig ett brådis mastodontjobb som har inneburit sena arbetsdagar...så tvättstugan har fått vänta. Idag har jag och Mio varit i färgaffären medans Fredrik jobbar, så nu borde vi väl kunna sätta igång med den biten. Vi har alltså tänkt att måla på våtrumstapeten vilket jag har sett i bloggar folk som har gjort, och det med lyckat resultat. Färgkillen trodde dock inte riktigt på idéen och rekommenderade istället en ny våtrumstapet...vilket jag inte riktigt gick med på. Det borde ju funka att göra så här?! Hur somhelst, nu har vi massa burkar inhandlade så det återstår att se om det kommer bli succe eller fiasko.
Spackel, häftgrund och färg inhandlad. Bort med den blå 80-talsfärgen!

1 kommentarer
Sara N
2011-09-04 09:41:30

Längtar efter fler bilder!! Fast jag måste komma och kolla in allt nytt snart ocksåå! Kanske plocka lite äpplen med! :)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: