Tagen på sängen

2011-02-01 19:19:42 » Renovering - Badrum
Imorse vaknade jag kl kvart över sju av att det ringde och bankade på dörren. Jag for upp ur sängen och slängde på mig morgonrocken och rusade bort till dörren för att öppna...ville ju inte att Mio skulle få en chockstart på morgonen...men det gick ju sådär för när jag öppnade dörren så vaknade Mio. Utanför står en man och säger: "Hej, jag kommer från Björndalens Elektriska" och min spontana kommentar var "...men ni skulle ju inte komma idag...". Det "komiska" i det hela var att jag kvällen innan hade frågat Fredrik NÄR elektrikern skulle komma varvid Fredrik svarade mig att elsnubben skulle ringa om dag och tid. När jag fällt min kommentar till elektrikern utanför dörren så svarar han "men vi sa ju på tisdag". Jag fattar ingenting, men säger att han naturligtvis får komma in...och att jag bara får SÄTTA PÅ MIG KLÄDER!! Någonstans har det brustit i kommunikationen mellan F och elektrikern...*gah*
Hur som haver så innebar elektrikerbesöket att elen skulle stängas av fom kl 10:30...innebärandes att jag inte skulle kunna laga mat till varken mig eller Mio. Jag hade ju tänkt att stanna hemma idag eftersom jag ville att Mio skulle bli frisk efter det dumma som kom efter sprutorna...men det var bara att åka iväg *suck* Det bar till Oden där vi åt lunch. Sen fortsatte vi vidare och roade oss tills dess att det blev dags för mat igen som denna gång intogs på Briggen. Efter det orkade jag inte gå omkring mer i köpcentrum...det regnade ju ute så promenix gick ju inte...så vi åkte hem till ett mörker. Mio undrade varför inga lampor fungerade fastän han tryckte på knapparna...
Nu är det elektriska fixat...och jag får väl glädja mig över att det bara tog en dag istället för två =/
Mio i Briggens bollhav. Han tyckte det var skoj att åka rutschbana, men fick skäll av en ett par år äldre kille som sa att han inte fick ha skor på sig därinne! Att försöka förklara för killen att det var ok eftersom han inte gått med dem utomhus var typ lönlöst... *hahaha* "Maammmaaa, den bebisen har skooor på sig!!!"
4 kommentarer
Sara
2011-02-02 08:07:35

Vad har elkillen gjort då? Har ni kommit längre m badrummet? Berätta!


Hanna
2011-02-02 10:01:18 » http://hyunmee.se

Ni kunde ju kommit hit eller ringt oss, vi hade gärna gjort er sällskap :-) Trodde dock att Mio var för dålig för att vistas tillsammans med andra barn...


Admin
2011-02-02 12:44:41 » http://laprinzessa.blogg.se/

Hanna: Jag trodde att ni var på Leklandet och dit hade vi ingen lust att åka för då skulle han ju kleta på andra småbarn med sina händer o smitta dem. Sen så trodde jag att du skulle jobba strax efter lunch...och så ville vi inte smitta Ella. Att vi blev tvungna att åka iväg en hel dag när Mio inte var frisk ingick alltså inte i planerna utan vi hade ju planerat att bara vara hemma.


Hanna
2011-02-02 18:10:28 » http://hyunmee.se

Nä då, vi var allt hemma, vi åker inte till Leklandet om vi inte får med oss sällskap :-) Hade dessutom aldrig hunnit åka dit om jag skulle jobba på kvällen eftersom jag lämnar Ella kl 11 då.




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: