Lucia på dagis

2011-12-13 20:07:15 » Mio
Det har blivit poppis på dagis att ha sitt Luciafirande utomhus, och det eftersom det är så många som vill komma och titta så att man inte får plats därinne. Idag var det kallt, det blåste, och det regnade, men barnen var utomhus ändå :) Jag kan dock tycka att allas gamla mor- och farföräldrar kan ta ett steg bakåt för att ge plats åt oss föräldrar som gärna vill ha kort på VÅRA barn! Men nej då...pensionärer ska stå längst fram *DUBBELSUCK* Därav fick jag inte en enda bild på själva firandet...*hmpf*...
Mio var sådär intresserad av att sjunga med, utan stod tillsammans men en kompis lite framför de andra och beskådade den fina kören *hihi* Han var dessutom överväldigad av allt folk som var där, och allas kamerablixtar. Så lilla killen blev väldigt glad när jag hade lyckats armbåga mig fram genom pensionärsträsket för att hämta min snyftande son när sången var slut!
Dagisfröknarna lyckades med uppdraget att få på honom Tomtedräkten. Dock var tomtemössan Mission Impossible ;p
3 kommentarer
Anna
2011-12-14 22:36:23

Mysigt med Lucia utomhus!! :D Så irriterande med pensionärer som bara tänkter J-A-G! Fin bild på hela familjen :)



Var och kollade på Emelies lucia. Där var det en äldre herre som vägrade slå av telefonen. Alla satt knäpptysta för att tåget skulle komma när som helst... Men han svarade glatt i mobilen och trots att hans fru flera gånger sa att han skulle slå av den, eftersom han störde, så brydde han sig inte. När han la på hade han dessutom mage att säga: Jag stör ingen, möjligtvis dig! Han kände alltså inte av alla irriterande blickar som han fick..



Hoppas ni hade en mysig lucia trots egons till pensionärer ;p


Emelie
2011-12-15 06:20:48

Inte Dagis ;) Förskola om jag får be ;)


MISS ALICIA
2011-12-15 17:02:31 » http://missalicia.se

Hej!



Ta gärna en titt på nätbutiken missalicia.se och delta i adventstävlingarna som just nu pågår på Miss Alicias Facebooksida: http://www.facebook.com/pages/Miss-Alicia/118723208236702



Vänliga hälsningar,

Miss Alicia




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: