Tredje kaklingsdagen

2011-04-11 20:49:45 » Renovering - Badrum
Idag frågade jag kaklingskillen M om han trodde att de vita plattorna skulle räcka...varvid jag får svaret att det  trodde han inte. Min nästa fråga var då hur mycket det var som fattades (så att jag kunde ringa och beställa mer i så fall) - två paket svarar han då(!!) Jasså, OJ tänkte jag...SÅ många??!! Och sen: SHIT, NEJ! :( Det lustiga var att Fredrik igår hade kollat hur mycket det fanns kvar och hur mycket av spillet som gick att använda och hade konstaterat att det borde räcka. Två personers uppskattning diffade alltså med 18 plattor!! Tydligen behöves lite hjärnuppvärmningstid för sen så sa han att det fattades 4 plattor...vilket ju lät mkt bättre än 18! Vid det laget var jag redo att beställa mer...men tvekar när jag får reda på att det inte finns något alls kvar från just den bränningen som vi behövde... FAAAN! :( Ringde till en stor kakelaffär i Lidköping för att kolla om de möjligtvis kunde ha några av rätt bränning inne på lager...men icke :( Reservplanen var alltså då att beställa de där nedrans 4 plattorna, som antagligen skulle få en märkbart annan nyans, och sätta dem bakom badkaret där de ändå inte skulle bli synliga...
Fredrik kom hem på lunchen och hoppade in i badrummet för att kolla plattstatusen...när han åker tillbaka till jobbet så har M fått instruktioner om hur han ska sätta plattorna och vilket av spillet han måste använda för att allt ska gå precis jämnt ut... Jag var skitnervös heeela dagen för de där jäkla plattorna...för planen var att (eftersom M ville börja nedifrån) köra på som vanligt...och skulle det saknas så skulle vi plocka underifrån (badkarets baksida) och sätta däruppe. Fatta sen vilken lättnad det var när sedan det visade sig att plattorna räckte!! Det var på det berömda håret!! *pustar ut* Vilken jäkla röta =/
2 kommentarer
Sara
2011-04-12 12:29:55

Vilken lättnad att det räckte!


Anna
2011-04-12 16:20:13

Pjouuu! Tur att det räckte. Och snyggt blev det! :D




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: