Tätskikt

2011-04-06 22:42:08 » Renovering - Badrum
Nu är det färdigkladdat - dvs tätskiktet är klart! Jäklar vad kletigt det är och vad illa det luktar *iiuuu* Snyggt är det iaf inte just nu, men det kommer förhoppningsvis bli lite snyggare efter imon när det kommer ha påbörjats kakling :D Gillade killens kommentar när jag berättade vad vi skulle ha för kakel "det här kommer bli maffigt - ja riktigt snyggt alltså" *weeee* Han samlade även pluspoäng när han fick se vårt kök och utbrast "det här var coolt, skitsnyggt!" Nu hoppas jag bara att det blir så bra som vi tror...
Väggarna färdigtätade.

9 kommentarer
Sara
2011-04-07 07:58:08

Kakel kommer att göra såååå mycket! Väntar ivrigt på foton på det sen!

Klart det kommer bli snyggt, det är ju du som planerat! :)



PS...hur många pluspoäng har jag? ;)


Anna
2011-04-07 09:48:50

Spännande, snart sitter ni och bubblar och dricker bubbel :D

Vilka hantverkare ni anlitat... Röda mattan, dammsuger efter sig och jobbar undan. Dem ska jag anlita nästa gång jag ska fixa badrummet. ;) Firman som gjorde vårt badrum kom och gjorde en halvtimmes jobb på morgonen under en hel sommar... Det var kul! not Men nu har vi lärt oss. Nästa gång man anlitar hantverkare ska man ha klara besked då det är klart osv.



Det kommer bli jättefint! Bestämt färg på marimekko:t än? :)


Admin
2011-04-07 10:04:23 » http://laprinzessa.blogg.se/

Jag riktigt längtar att få se resultatet ja me :D Sara du har massssor av pluspoäng hihi Kaaaan ju kanske bero på att vi har lite samma smak hehe men man får ju välja vilka kommentarer man vill ta åt sig av ;p Kakelkillen är runt 30 så hans kommentarer gjorde mig riktigt glad :)


Admin
2011-04-07 10:08:23 » http://laprinzessa.blogg.se/

Anna: aj då, lät ju inte så kul =/ Har förstått att det är viktigt att höra sig för innan man anlitar hantverkare...annars kan man ju råka på riktiga skojare som stackars Sara (ovan) gjorde :(

Har inte bestämt handdukar än, har du/ni några andra tips om jag väljer annat än Marimekko? Tycker det är svårt med handdukar för man kan köpa bra kvalitet men så fungerar de ändå inte bra...vi har flera handdukar hemma som lixom inte suger åt sig fukten utan bara lägger sig utanpå åsså blir man inte torr.


Anna
2011-04-07 13:27:24

Stackars Sara! Kan inte vara kul att råka ut för skojare, man har ju sett Byggfällan och allt vad det heter... :(



Jag brukar köpa handdukar och badlakan från Hemtex. Senaste uppsättningen jag köpte är SUPER MJUK och suger åt sig fukten bra. De liknar de där marimekko du kollade på. De är också rosa och röd randiga. Kanske vore nåt?



Har marimekko handdukar som är jättebra. Tyvärr kan jag inte uttala mig om badlakanen.




Anna
2011-04-07 13:36:04

Stackars Sara! Det lät inte kul!

Våra var duktiga och trevliga osv, men att vara småföretagare resulterar lätt i att man försöker hålla igång arbeten på fler ställen samtidigt och då blir det "duttande" på alla ställen. Men nu har vi lärt oss...



Jag köper badlakan och handdukar från Hemtex. Den senaste uppsättningen liknar din marimekko. Den är rosa/röd randig, dessutom hur mjuk och härlig som helst PLUS att den torkar upp fukt bra :) Kanske vore nåt?




Anna
2011-04-07 13:40:26

Oj, dubbla kommentarer... Jag har inte dåligt minne... ;) Trodde bara inte att kommentaren kommit med :/


lovisa
2011-04-07 14:03:39 » http://lavitadilovisa.blogg.se/

riktigt fin design!


Admin
2011-04-07 21:39:06 » http://laprinzessa.blogg.se/

Anna: kikade in på hemtex.se nu men jag hittade inga randiga liknande Unikko :( Får kanske åka till köpcentrat i helgen o kolla, badrummet behöver ju snart handukar :D




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: