Färdigfogat och färdigsilikonat

2011-04-18 10:19:51 » Renovering - Badrum
Efter torsdagens nervösa slutkläm med golvkaklingen så det var dags för fogning på fredagen. All fog var ju köpt och fanns hemma, men M var inte riktigt överens med oss om färgen vi valt. Från början hade jag o F tänkt välja antracit som fog till golvet eftersom plattan är ganska mörk, men samtidigt ville vi ha en liten skillnad i nyans, så då skulle antracit passa bra. Dessvärre fanns det ingen sån nyans på Färg & Interiör när jag och Mio var där och skulle välja. Det fanns en som hette Grafitgrå och var i stort sett lika mörk som plattan...och då skulle ju golvet se ut som ett helt golv...hmmm. Snäppet ljusare under denna Grafitgrå var en fog som hette Grå...men den var jättemycket ljusare än den Grafitgråa, och valde vi den skulle det bli en jättetydlig skillnad mellan fog och platta. Svårt val...ingen var direkt vad vi önskade...men eftersom vi vill kunna urskilja våra stora fina plattor så fick det bli den Grå *gulp*
När jag sa att vi skulle ha en Grå fog till M så var han inte helt nöjd... I fredagsmorse så ångrade jag o F oss ang fogen så innan jobbet for jag till färgaffären och bytte till den Grafitgråa istället =/ och så åkte jag och jobbade... När jag kom hem från jobbet så berättar M att han istället valt en fog från sitt företag och det märke som de använder där...och den var Antracit, dvs den var av den nyans som jag o F egentligen ville ha! Färgen var helt perfekt :D Jag blev såååå nöjd och det blev sååå fint :) Jag vet att det är väldigt osvenskt att säga att man är nöjd...men jag säger det ändå ;p Nu är badrummet helt färdigkaklat, helt färdigfogat och helt färdigsilikonat! Såå himla skönt :) Vi är supernöjda med utförandet och det visade vi genom att plocka ihop en liten Påskpåse till M med lite olika nyttiga/onyttiga saker (dock ingen Red Bull *hehe*). M blev glad och sa att ingen hade gjort så förut *hihi* så då blev jag glad :D
I helgen började vi plocka in lite prylar i badrummet, bla kommoden och badkaret. För att komma vidare och plocka in resten så måste elektrikern komma först och installera badkaret så att vi sedan kan flytta det till rätt plats. Jag har väntat på elektrikern idag, men det verkar som att han kanske kommer imorgon eller på onsdag istället.
Vi har gjort rent golvet och väggarna och sprutat skyddande spray på. Enbart vatten och såpa är det som gäller för att skydda fogen och så att den håller längre.
Takspottarna monterade. Elektrikern ska komma och koppla in dem.
Bubbelbadkaret is in da house :D
2 kommentarer
Sara
2011-04-18 10:39:20

Måste vara så skönt att kunna säga att ni är nöjda med hantverkarna! I skrivande stund installeras vår handdukstork...förhoppningsvis problemfritt.

Ska bli kul att få se all inredning sedan!


Emelia
2011-04-20 11:27:29

Åhh, så fint och va skönt att det snart är färdigt! Härligt med ett bubbelbadkar också. Det är något man saknar, speciellt för barnen (kanske dock bubbelfritt än så länge för Nellies del). Nu blir jag riktigt badrumssugen, men det får nog vänta ett (bra) tag! Kram /E




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: