Bumlingen

2010-09-28 19:36:22 » Inredning
Som jag har letat! Men nu är den min - den röda Bumlingen :D En härlig retro-klassiker från 60/70-talet. Finns i massor av olika färger och även som nytillverkad, men den som jag ville ha skulle vara röd och original. Made in Sweden :)

Jag och Mio har säkert besökt varenda loppis och second-hand i hela Trestadsregionen i jakten på Bumling-lampan men utan resultat. Skulle man fråga Fredrik skulle han dessutom tillägga att jag varit uppslukad av att titta på Gullrisets auktionssida ifall om den skulle dyka upp där. Skam den som ger sig, för det var på Gullriset som jag såg den på bild. Ett sms till Sara och vips så hade jag även en auktionspolare *weeee* Har aldrig besökt en auktion som vuxen förut och satt mest nervös hela tiden ifall om jag skulle råka bjuda på något när jag typ skulle klia mig på näsan el ngt *hehe* Auktionsroparen räknade med 100 utrop i timmen, så mitt objekt skulle dyka upp efter 1½h. När det så väl var dags gjorde jag precis som alla andra - satt knäpptyst när utroparen frågade på det första priset. Han sänkte och sänkte tills det fanns ett anbud som gick in som bud...och då hakade jag på och vann den till slut :) *puh*
Bumling design Anders Pehrson.

6 kommentarer
Hanna
2010-09-29 05:54:14 » http://hannabanan.wordpress.com

Vilken snygg fetinglampa! ;-) Grattis till fyndet! Hur mycket fick du ge?


Anna
2010-09-29 10:53:44

Va roligt att gå på auktion... :) Jag har länge velat gå, men det har inte blivit av. Ska dock på loppis idag :) Och kul att du hittat det du länge letat efter :)



Jag skulle nog inte heller våga klia mig på näsan eller strycka bort håret från ansiktet, hihi.



Tur du inte gjorde som min kompis kille ;) (hon enormt van auktions-fantast, han följde snällt med för första gången typ)

Han var ute efter en Whisky karaff. När de frågade om bud sa han snabbt: 300 kr.

Ingen bjöd över.

Men vad gör du, sa min kompis. Den där hade du ju kunnat få för typ 50 kr om ingen annan var intresserad. Som svar fick hon:

-Ja men nu förstod ju alla att HAN där verkligen vill ha den och då vågar de ändå inte buda ;)


Sara
2010-09-29 11:02:27

SÅ HIMLA NICE DET BLEV!!

toppen!


Admin
2010-09-29 16:33:42 » http://laprinzessa.blogg.se/

Hanna: Tack :D Jag vann budgivningen med 1050:- men auktionsfirman tar 15% i kommission så till slut kostade den 1205:-. En nytillverkad lampa kostar 4600:-



Anna: då är det väl bara att gå :) Nuförtiden lägger firmorna ut bilder på sin hemsida så att man själv kan välja när man vill gå :) Är du ute efter ngt spec?



Sara: javisst blev det :) Och ren blev den oxå efter lite putsning :D Tack för sällskapet och auktionsrutinen ;p


Anna
2010-09-30 08:02:40

Tyvärr fungerar det inte riktigt så här uppe :/ man får snällt fara och kolla om det är något man vill ha... Kanske det har någon sån firma i Luleå eller Piteå, måste nog kolla upp det. :) Det brukar stå i annonserna vad som finns men det är ju inte så utförligt.



Nä, jag är inte ute efter något speciellt, men det är ju kul att titta.


Anna
2010-09-30 08:22:22

Hmm, googlade precis på Auktioner i Luleå och direkt kom jag till en sida som visade föremål vid kommande auktioner. Hoppsan! :) Tack, Johanna! :D




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: