Inbrottsvåg?

2010-10-07 19:35:43 » Allmänt
Är det ett sammanträffande att, när man hör om inbrott via borrhål i fönsterrutor och läser om villainbrott i Egna Hem, det kommer konstiga människor och knackar på dörren? Ganska omedelbart efter att farmor haft påhälsning av en påstådd man från elverket så dyker en utländsk kvinna upp hos mig och vill tigga pengar till sin treåriga dotter som har dåliga hjärtklaffar! Några dagar senare kommer en engelsman och undrar om vi vill ha hjälp med att lägga om sten på garageuppfarten (!!!) Kvinnan sa inget utan bara räckte fram ett handskrivet kort med maaassor av text. Jag läste en rad sen stängde jag dörren. Engelsmannen räckte fram en pärm med miljöbilder på stenläggningar utan att varken presentera sig eller företaget han jobbade för. Myskooo!!! *grrrr*

3 kommentarer
virre
2010-10-08 07:13:11

engelsmannen är nog sann för de har lagt sten hos nästan alla våra grannar!


Sara
2010-10-08 07:25:48

Våra kompisar Lollo och Jonas hade oxå haft påhälsning hos sig i Egnahem. Lollo vågade inte öppna (och det är då de bara går in), men så kom det någon på gatan och så hade mannen försvunnit. Hos oss har en skum mörk man försökt sälja egengjorda tavlor för 20.- st...oxå mysko (nej vi köpte inga...)


Sara
2010-10-08 07:29:56

ps...skicka engelskmannen till mig...jag har en rabatt som jag vill ha lagd med sten... :)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: