Tradera

2010-11-23 11:04:38 » Allmänt
Allt är helt och hållet Saras fel! Från att bara ha varit en köpare på Tradera har jag nu blivit en säljare. Från att även bara ha använt Postens gröna färdigfrankerade påsar så har jag nu tagit steget till Schenker *hehe* Billigare och smidigare (om man har en skrivare hemma...vilket jag dock inte har *haha*). Vad är det för fel på människan egentligen, varför samlar man på sig så mkt skit?! Lyllos dem som flyttar ofta som genom flytten gör sig av med grejjer av bara farten ;p Varför ska man ha så mycket saker? Jag känner en enorm befrielse när jag får göra mig av med saker som jag inte använder...och får jag dessutom en peng för det så blir jag ännu gladare. Jag är en sån person som nämligen inte kan slänga saker...de fungerar ju fortfarande bara det att jag inte vill ha dem längre.

När vi flyttade till huset som gjorde jag ett rens i garderoben...men eftersom jag inte kunde med att slänga kläderna så hamnade de i ett förråd på Fredriks jobb. Härommånaden hämtade jag hem alla kassar och tog mig i kragen och tvättade allt, fotade allt, och lade upp allt på Tradera. När jag gick igenom kläderna så var det sådant som jag använde för 10 år sedan!! Shit pommes, vad är jag för en samlare egentligen =/ Klänningen från Millennieskiftet bland annat! Hur som helst, nästan allt av kläderna i förrådskassarna är sålt och ivägskickat och jag har blivit flera tusen kronor gladare :D Värt att tänka på när man lätt som en plätt annars bara hivar allt i en UFF-container... Visst finns det kläder som inte Går att sälja, men de kan jag verkligen "slänga" nu med gott samvete :)

Nu idag gick jag igenom min ordinarie garderob...och man får ju en chock när man väl plockar ut de där svarta byxorna som alltid hängt på galgen som, när man provar dem, är stora som sovsäckar! Man kanske borde tänka "de ska jag ha sen när jag blir stor igen" (??!!) men varför då...det är väl egentligen att gräva sin egen grav...att lixom ha en backup plan när ens kläder blir för små...då finns de där fetiskläder kvar i garderoben som man ju kan använda. Nä, nu snurrar de runt i tvättmaskinen och ska sen ut på Tradera tillsammans med några andra plagg som jag aldrig använder utan bara hänger i garderoben och tar upp plats...
6 kommentarer
Sara
2010-11-23 11:57:17

hahaha...mitt FEL!!!?? jag tycker du låter rätt nöjd endå ;) Och visst är det roligt att följa auktionerna! Skitspännande att se den totala summan stiga!

Bort med allt som man inte använder och passar...så himla himla skönt!


Anna
2010-11-23 13:04:35

Åååh, va skoj med massa extra-pengar :D . Jag hittade en TILL kartong i källaren idag. Den var proppfull med kläder som jag glömt bort att jag har. Jag kommer verkligen ha fullt upp med Tradera resten av vinter ;)



Håller helt med dig, varför spara kläder som inte är ens rätta storlek? Jag gjorde så tidigare. Urdumt! ;) Bättre unna sig nytt istället! :D

Lycka till med försäljningen!




Anna
2010-11-23 13:13:29

Jag ljög! ;) TVÅ kartonger, ska det stå. Hittade en till nu när jag var ner för att hämta upp lite adventsaker. Så det kan nog bli några fler innan jag rotat färdigt överallt ;)


Admin
2010-11-23 13:34:29 » http://laprinzessa.blogg.se/

Sara: klart jag är nöjd, men det är ett litet träsk att vara i ;p



Anna: Du kommer ha fullt upp hela LIVET hehe Lycka till till dig med :D


Hanna
2010-11-23 18:41:10 » http://hannabanan.wordpress.com

Se det som något positivt att ni inte ska flytta och måste riva ut allt och rensa bort grejer. Jag skulle önska att jag bodde i ett stort hus och bara kunde samla på mig grejer utan att behöva bekymra mig om att de måste flyttas bort snart... för jag säljer ju även grejer som jag egentligen hade velat ha kvar, bara att jag inte har nån plats för det som vi bor nu.


Hanna
2010-11-23 18:41:34 » http://hannabanan.wordpress.com

Se det som något positivt att ni inte ska flytta och måste riva ut allt och rensa bort grejer. Jag skulle önska att jag bodde i ett stort hus och bara kunde samla på mig grejer utan att behöva bekymra mig om att de måste flyttas bort snart... för jag säljer ju även grejer som jag egentligen hade velat ha kvar, bara att jag inte har nån plats för det som vi bor nu.




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: