Vecka 42

2010-01-13 16:17:30 » Graviditet 2009/2010
Gissa vad, det blir ingen bebis idag heller! Som ni kanske märker är jag hemma och bloggar...börjar det kännas igen?!! Fredrik och jag "skojjade" med varandra igår innan vi somnade; "vad ska vi hitta på imorgon efter kontrollen?"...vilket visar ganska tydligt att ingen av oss någonsin tror att bebisen kommer komma ut.


Det första som skedde när vi kom till NÄL var att vi letade upp Antenatal-avdelningen (varför ska allt heta så fruktansvärt konstigt för?) som vi skulle hitta genom att gå igenom Psykiatrientrén...helt logiskt.... Vi klev in genom dörren men ingen verkade intresserade av att hjälpa oss två vilsna själar i en enslig korridor. Utanför dörren satt en ringklocka som vi provade och då kom en BM som visade oss in till ett rum. Två olika band spändes på magen; ett för att kolla bebisens hjärtljud och ett för att kolla värkarna (vilka värkar?). Så fick jag ligga i 20 minuter innan hon kom tillbaka och konstaterade att hjärtkurvan såg fin ut och att även mitt blodtryck var bra. Därefter skulle vi träffa doktorn som, eftersom den ena av de två tillgängliga var sjuk, kom efter drygt 40 minuter. Upp på en annan brits för ett ultraljud. Huvudet hade trängt ner fint i bäckenet och fostervattenmängden var tillräcklig. Dock så var tappen fortfarande lång och stängd *grrr* Alla resultat sammantagna gjorde att läkaren rekommenderade att inte sätta igång det idag...vilket vi accepterade...och lämnade NÄL med en ny förmiddagstid på fredag.


På vägen hem stannade vi på Ritz och köpte oss varsin vaniljsemla...vem vet det kanske är semlor som är den nya färdknäppen ;) De var iaf himla goda och helt utan mandelmassa *yammi*




Årets första semla.

7 kommentarer
maria
2010-01-13 17:00:25 » http://familjenrantzow.blogg.se/

då håller vi tummarna att det händer något på fredag.. nu får banne mig denna bebbe komma ut!;)


Mia
2010-01-13 20:23:39 » http://spaaniz.blogg.se/

den semlan såg himla god ut!!!


Virre
2010-01-14 07:42:00

Tänk viken "bockig" unge det kommer att bli som redan har så egen stil.....jag tror det är en grön person....."njae jag har inte tänkt över detta än om jag ska komma ut"!!! :-)

Förlåt...förstår att detta är jobbigt men jag är glad att du mår bra i alla fall!


Sara
2010-01-14 09:00:04

fyyy va gött! (men det ska vara mandelmassa ;)


Admin
2010-01-14 10:39:22 » http://laprinzessa.blogg.se/

Bebisen brås ju redan helt klart på Fredrik - den kommer ju inte i tid!! En grön bebis hade ju kommit den 30/12 helt enl. beräkningarna ;p


virre
2010-01-14 11:22:25

jag vill också ha mandelmassa men det vågade jag inte skriva!!! ;-)


Sara
2010-01-14 15:31:18

Hahahha...då är den blå "nä men inte ska väl jag komma och störra...näää, jag stannar här och är inte till något besvär...de där oljorna kan ni ha användning av till annat..." ;)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: