Besöket hos BM

2010-01-08 12:08:38 » Graviditet 2009/2010
BM-besöket igår gav inte riktigt de resultat som jag hade hoppats. Undersökningen av livmodertappen visade att den var helt stängd...  Hon ställde även frågan om vi hade hört talas om "Färdknäppen"...och då tänkte jag bara illhögt för mig själv "JA DET HAR VI!!". För er som inte vet så är det alltså inte bara en skröna, utan det ligger en hel del i ordet. Om man måste åka in till Förlossningen för att bli igångsatt så smörjer de tappen med ett klet som har ett liknande ämne i sig, fast i mycket högre koncentration. Att det ska sträckas sig till en igångsättning är dock inget som varken jag eller Fredrik hoppas...för det verkar kunna bli en utdragen historia...


Det som händer härnäst är iaf att vi ska tillbaka till BM på måndag (hoppas inte) för att kolla blodtryck och äggvita eftersom bägge dessa parametrar nu har börjat visa mindre bra värden. Onsdag nästa vecka (hoppas innerligt inte) har vi fått en tid på Förlossningen för en undersökning, där de med alla provsvar sammantagna, ska avgöra vad som ska ske - om det samma dag ska bli igångsättning - eller om vi ska få komma tillbaka för en ny undersökning ytterligare två dagar senare...


Jag säger bara en sak...FRUSTRATION!
4 kommentarer
Mia
2010-01-08 14:02:52 » http://spaaniz.blogg.se/

usch vad jobbigt att behöva vänta!!! Förstår att ni vill hålla i den lill* nu.

Hoppas att det kommer igång snart.

kram mia


Linn
2010-01-08 16:27:35

ja, där ser man, därför färdknäpp funkar alltså. Då vet ni vad ni ska hitta på då ;P

och då pratar jag inte ananas..


Linn
2010-01-08 22:36:33 » http://fedtmule.blogg.se/

Förstår din frustration! Jag gick över en vecka med Anton och trodde jag skulle bli knäpp. Det var verkligen deprimerande. Håller tummarna för att ni snart får träffa gosingen i magen.


maria
2010-01-09 07:36:07 » http://familjenrantzow.blogg.se/

Usch va jobbigt att vänta.. hoppas att det snart sätter igång av sig själv! kram




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: