Bebisbesök

2010-01-13 16:41:32 » Vänskap

Idag knackade det på dörren och utanför hittade jag Helena som var förbi Trollhättan med sin lilla Elin. Hon hade innan varit på kontoret och lunchat och nu fick jag ett besök - kul :) Elin gnydde lite i början, men sen somnade hon i mammas famn. Naturligtvis fick jag hålla henne, och jag tycker det är likadant varje gång - känns som att bebisen ska gå sönder när de är så små ;) Men det är väl så att man lär sig sin egna bebis sen...för de är ju inte riktigt så ömtåliga som man som utomstående tror.


Det var inte riktigt så här jag hade förväntat mig att mitt första möte med Elin skulle bli! Jag hade ju räknat med att ha en egen bebis vid det laget... När vi från början fick våra beräknade förlossningsdatum så skiljde det endast 25 dagar, men nu så är ju Knatten fortfarande kvar i magen och Elin snart 7 veckor.


En märklig sak som hände när Elin började gny lite var att Tessan började kela vääldigt mycket. Visst, hon är en gosig katt i vanliga fall med, men nu kändes det faktiskt som att hon kanske kände sig lite utanför även fast Elin var hos Helena då. Tessan slängde sig i min famn och tryckte in huvudet i handen och tittade sedan djupt in i mina ögon... Så här har hon faktiskt inte betett sig när Ella har varit här, utan snanare flytt fältet då.





Tessans prinsessplats i burspråket.

5 kommentarer
Emelia
2010-01-13 22:39:37

Hej där! Namnen stod faktiskt inte i kronologisk ordning alls :) Nellie är nog tjejnamnet som toppar listan just nu. Killnamnen är lite svårare. Vad har ni funderat på för namn? Något du känner mer för? Hoppas nu att det snart sätter igång av sig självt så ni slipper igångsättning och sega läkare som tänker och tycker. Kram!


Virre
2010-01-14 07:39:04

Vad kul att ni träffades! Hon var stor den lilla damen nu! :-)


Sara
2010-01-14 09:01:27

Ja idag har jag fått fortsättningen - liksom, vad händer sen? Det var jätte bra. Ett stort svart hål som fylldes i :)


Admin
2010-01-14 10:48:41 » http://laprinzessa.blogg.se/

Sara: tänk vad mycket du har lärt dig de senaste månaderna ;p


maria
2010-01-14 16:14:01 » http://familjenrantzow.blogg.se/

trodde det, eftersom det kom så där plötsligt, men det har gått över nu :) dock går tydligen det i grästorp ..




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: