Nytt i fönstret

2010-12-30 10:12:44 » Inredning
Igår kollade jag på min favorit TV personlighet, Maria Montazami, som var med i "Efter tio" och blev inspirerad. Efter att jag målade våra nya fönsterbrädor för ett tag sedan, men glömde måla den i köket, så har jag varje dag stört mig på den som ju är ren MDF! Hade tänkt att måla den när man åter kan vara ute och måla...men för tillfället känns det ganska avlägset... Då kom jag på den briljanta idéen att slå i hela brädan med dekorplast som jag faktiskt har liggandes här hemma! Vips så såg det Mycket bättre ut och jag är nöjd :D Efter att fönsterbrädan var klar åkte jag och Mio till Jysk och inhandlade en Plisségardin, som Sara tipsat om tidigare, och med den uppe så ser fönstret absolut mycket bättre ut :) Dock så var det STENHÅRT att skruva in de förbannade skruvarna till gardinen och det spelade ingen roll att jag hade en skruvdragare till hands för jag orkade inte trycka in skruvarna så långt att de skulle dra. Då fick det bli att bonka lite med en hammare och så gick det mycket bättre :D

Mio verkar oxå gilla Maria :)
"Nya" köksfönstret.

1 kommentarer
Sara
2010-12-31 13:32:15

Det blev ju kanon med plisségardinen. jag var på jysk för nåon vecka sedan och skulle måttbeställa vita, men så hade de sluta med måttbeställningar...typiskt!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: