Mission Accomplished

2010-08-30 10:21:44 » Graviditet 2009/2010
Har ju inte bloggat på länge nu om graviditetskilona...men för att uppdatera er så kan jag meddela att de har varit helt borta ett tag nu! Vissa lyckliga människor går ju bara upp typ 10 kilo emedan vissa får bära på det dubbla och kanske ännu mer...jag klarade mig inte undan med enbart 10 kilo...så därför är jag stolt över mig själv, hur osvenskt det än är att berätta det så här, att jag nu är av med alla överflödiga gravidkilon och de där extra bonuskilona som jag pratat om! Dessutom har jag under tiden byggt muskler, vilket de flesta vet väger mer än fett...


När man satt upp ett mål för sig själv och sedan går i mål så är det värsta kicken! Man känner att man kan klara allt (läs: det mesta) bara man lägger manken till. ALLA KAN bara man försöker. Säg inte att det inte går förrens du försökt. Inget kommer gratis! Klart att man har olika förutsättningar men alla kan göra Något. Nyckelordet är disciplin...


Enkel ekvation: en tjej behöver ha i sig 2000 kalorier om dagen emedan en kille behöver ha 2500 kalorier. Äter du mindre än det (eller förbränner ditt intag genom träning) så går du ner i vikt!
3 kommentarer
Hanna
2010-08-30 12:13:46 » http://hannabanan.wordpress.com

Håller fullständigt med! Fast viktminskning och träning hör ju egentligen inte ihop, om man inte är väldigt överviktig. En tjej som tränar hårt behöver äta betydligt mer än 2000 kcal om dagen.

Och så till den lilla klyschan som är välbekant för många: det var inte förrän jag slutade stirra mig blind på kalorier som jag lärde mig hur man går ner i vikt... :-)


Sara
2010-08-31 08:38:59

Hur firades nu detta då Johanna!!?? :) (Mål SKA firas!)


Anna
2010-09-01 08:15:06

Va duktigt, Johanna! :)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: