Sagan om ringen

2009-02-27 20:04:40 » Allmänt
Eftersom vi grejjar mkt här hemma så lägger jag av mig ringen ibland för att den inte ska skadas. För ca en vecka sedan la jag av mig den och har inte haft på mig den sen dess...och jag har sen dess inte heller funderat på att ta på mig den igen eftersom jag känt att den ligger bra där den ligger...oskadd...

Häromdagen kände jag dock att jag borde sätta på mig den igen...kändes tomt på fingret! Men då hittar jag den inte!!! Jag letar på ställen där jag brukar lägga den, men den finns inte där. Jag kollar på jobbet men den är inte där heller! Letar igenom alla väskor och alla fickor i samtliga tröjor jag äger...men den finns helt enkelt inte *PANIK*

Desperat söker jag upp vad Saidas döttrar heter och planerar helt seriöst på att ta kontakt med dem. Vem kan annars hjälpa mig? Hittade Sol-Brith's hemsida, men hon skriver att hon enbart besvarar frågor som gäller försvunna människor och djur *grrr* Siv-Gun verkar inte ha någon hemsida, men jag hittar ett telefonnummer och tänker ringa.

Jag tar dock ett sista let här hemma först...avslutar med att gå igenom varenda liten tråd av Ryamattan i TV-rummet! Letar och letar och letar....och DÄR ÄR DEN! Insjunken i mattan halvt under soffbordet ser jag ett svagt guldblänk som ropar till mig!

Genast sätter jag den tillbaka på fingret där den hör hemma...och pustar ut...
4 kommentarer
Linn
2009-02-28 08:59:01

Man kan bli ganska orolig när man inte hittar det man ska ha =)


Hanna
2009-02-28 11:03:07 » http://hyunmee.se

Vilken tur att den kom tillrätta! Trodde inte riktigt att du var så vidskeplig som du utger dig för här ;)


Virre
2009-03-01 17:16:15

Ryamatta? var det inte du som sa att den ligger på ett säkert ställe bara det att du inte vet var.....säkert ställe? ryamatta?


Anonym
2009-03-01 18:27:44 » http://annskipannski.blogg.se/

TUR att du hittade den! Det sägs ju att man ALLTID hittar det guld man tappat :)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: