Mello live

2009-02-08 11:26:52 » Show
Äntligen är det dags för Melodifestivalen igen!! Och vi var på plats vid första delfinalen i Göteborg =D

Virre, Ulf, Fredrik och jag började kvällen med att äta och dricka gottgrekiska restaurangen Mediterrane på en parallellgata till Avenyn. Det blev hela kitet med förrätt, varmrätt och efterrätt (för vissa iaf) och allt smakade supermumsigt! Jag ångrar inte alls mina Tigerräkor till huvudrätt även fast jag på grekiskt vis var tvungen att ta bort skalet själv med händerna ;p

Hanna, du hade älskat detta!! =D




Kolgrillade tigerräkor med saffransrisotto *mums*


På väg till Scandinavium slank vi in på en turkisk restaurang och hängde lite i baren :) Så himla mysigt att kunna göra så...känns som att man inte skulle göra på samma sätt här i Trollhättan precis... =/

Väl inne letade vi fram våra platser på parkett rad 30 och inväntade att showen skulle börja. Ganska skön stämning till en början, men så fort Petra kom upp på scen så kände man sig väldigt utanför...och då förstår man att det nog inte är så kul att gå på ngt som har som avsikt att riktas ut till TV-publiken och inte till alla oss tusentals som fanns i salongen. Men, men, nu har man vart där och det är ju en upplevelse i sig :)

Min favorit blev direkt Ninas "Tick Tock" som var en riktigt bra rockdänga. Har gillat denna bruden från första gången jag såg henne i TV-rutan tävlandes om en plats på Broadway som Lady of the Lake. Inte så konstigt att hon fick rollen för hon är ju grym...synd bara att hon inte kom vidare i Mellon... :(

Jag bara undrar...hur i hela friden kan mesiga Emilia gå vidare med sin urtöntiga trallvänliga melodi...??!! Näää...ooo... Förstår heller inte hur Caroline af Ugglas kunde komma bland de 4 bästa. Jag kan bara inte lyssna på henne! Me not like :(

Blev positivt överraskad av Alcazar faktiskt som lät helt annorlunda igår än den lilla minuten som man kunde lyssna på på Aftonbladet.se i fredags. Faktiskt go slinga i bakgrunden och Lina och Andreas satte ju sina moves alldeles perfa :) *hejja*

Efter fredagens internetlyssning tyckte jag att Maries låt var bra och det tyckte jag även igår på Scandinavium. MEN ack så besviken jag blev när jag nyss kollade på TV och såg att hon ju knappt sjöng ngt alls själv! Kören sjöng ju alltihop =/ Stackars flicka, hennes röst hördes ju inte...och då blev plötsligt inte låten lika bra längre.

Sist men inte minst så var ju Shirley bara såååå tråkig! Vilken tråkig låt! Den var inte bra någonstans...

Hur tänkte Pling?
2 kommentarer
Emelie
2009-02-08 12:19:58 » http://tenshii.blogg.se/

Cooolt, vi tyckte samma igår :)


Hanna
2009-02-08 12:28:34 » http://hyunmee.se

Mm, det såg gott ut! Jag åt också tigerräkor när vi var i Gbg men på en annan restaurang.




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: