Lilla Tessan

2009-04-14 22:29:44 » Allmänt
Häromdagen märkte jag att Tessan försvann in i klädgarderoben och lade sig på en bananlåda gömd bland massa hängande jackor. När jag lyfter ner henne därifrån tänkte jag samtidigt att det kunde vara bra att kolla om hon har mask ifall jag behöver köpa avmaskningsmedel....så ja lyfter på svansen...å får se något rött som sticker ut å genast tänker jag HEMOROJDER!! (inte för att jag vet hur sådana ser ut, men jag har hört att de ska sticka ut?!?) Nästa tanke var "Kan en katt få hemorojder?"


Fredrik tänkte ju annorlunda naturligtvis och konstaterade att hon skulle föda!! Så han ringde min jourhavande lillasyster Emelie, kattbarnmorskan, som tog med sig Jesper och kom med en gång. Lilla Tessan krystade och krystade men den lilla krabaten ville inte titta ut =/ Efter ett antal timmar och med hjälp så kom den äntligen ut...tyvärr helt missbildad och ej vid liv... :( Vi trodde att det skulle komma fler kissemissar (förhoppningsvis levande) så vi väntade några timmar till.


Eftersom inget heller hade hänt under natten så körde Emeie Tessan till farbror doktorn som konstaterade att det inte fanns fler kissar därinne. istället upptäckte hon att Tessan bla hade en inflammation och behövde äta medicin.


Så idag har Tessan vart ute i stora världen och sett sig omkring och förhoppningsvis kommer allt vara bra igen om några dagar. När hon mår bättre så tänker vi sterilisera henne...för hon klarar tydligen inte av att föda.


Nu mår hon iaf bra och är hur gosig som helst :) *kramas me Tessan*




4 kommentarer
Mia
2009-04-15 06:34:28 » http://spaaniz.blogg.se/

jag sa ju det!!! Men gud så tråkigt att det inte blev något =( men Tessan kommer nog att bli ännu keligare efter en sterilisering. Har hört att dom mår bra utav det.


Emelia
2009-04-15 08:40:26 » http://emeliasweden.blogspot.com

Gillar gör jag, de är söta och så men tycker det är obehagligt när de kommer för nära. Det visste du väl redan? Puss


maria
2009-04-15 18:17:45 » http://zigmagirl.blogg.se/

Hej! ja ska hälsa dem detta!

Jodå, det är väl bra här, ryggen börjar ta stryk, sover dåligt, springer på toa och mår halvdåligt ibland men annars är det bara bra :) Någon konstig noja har jag inte, förrutom att jag blir väldigt sugen på något då och då, men det är aldrig samma!!



Hur är det med er?!


emilia engberg
2009-04-16 21:41:05 » http://emiliaengberg.blogg.se/

svar: tack:) det var kul att höra:D!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: