Söndag ingen vilodag

2008-10-05 21:21:52 » Renovering - Allmänt
Idag har vi återigen grejjat precis hela tiden. Igår jag vi som vanligt lite för optimistiska och trodde att vi skulle hinna med att ha målat i hallen innan dagen var slut, men så blev det inte. Inte ens efter idag har vi målat där!

Vad vi har gjort då? Jo, jag har (eftersom Fredrik tycker d e så in i helskutta tråkigt) slipat allt det vi spacklade och spacklat på nytt. Vet inte om jag träffat på någon som har så otroligt dåligt tålamod som min älskling *hehe* Jag försökte med att säga till honom att han kunde ta det som terapiarbete, men det gick han inte på *leeeer* Jeje, jag klagar inte, jag bara gör :)

Under tiden som jag slipade som tusan (tog fasen flera timmar) så grejjade Fredrik och kompisen Mattias utomhus. Tydligen har de rivit ner innertaket i garaget som var under all kritik! Nä bort med skiten och upp me riktigt gips. Det är för brand ser ni ;p

Vidare har de grejjat med värmepumpen som ska installeras nästa söndag här inne. Har inte vart ute och kollat men de har gjort iordning för makapären som ska stå utomhus.

Alldeles nyligen så har vi faktiskt även hunnit med att sätta upp kökstapeten, och jäklar vad bra det blev =D Tänka sig att man skulle få användning för det man uppmärksammade när man hjälpte pappa när man var liten :)

Jag är så jävla bra!

Så, med det sagt så kan vi gå och lägga oss med gott samvete...




Man tager vad man haver när man ska sätta upp tapet ;p




Brun tapet á la Retro. I ljus syns även silvriga cirklar.




Nu säger Tessan och vi god natt....*zzzzzzzzzzzz*

5 kommentarer
Emelie
2008-10-06 08:21:52 » http://tenshii.blogg.se/

Samma fondtapet som vi har :) fast vi har grå :)


Linn
2008-10-06 12:29:45

Snyggt Johanna, vad du är duktig och tapetsera själv.


Carola
2008-10-06 18:00:12

Tjenare... nu har jag hittat till din blogg också.


Lina
2012-10-22 15:48:13

Hej, vore helt super om du kunde hjälpa mig lite med vart man kan hitta den där bruna tapeten? Det är närmligen så att jag behöver några rullar med sådana tapet för att kunna fixa där mina katter har klöst, men jag hittar dom inte!


Anonym
2012-10-22 22:20:28

Jag är nästan säker på att det är en tapet från Eco. Vilket kollektion har jag dock ingen aning om.
Hoppas du hittar den :)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: