Semifinalerna i ESC avklarade

2008-05-23 17:40:43 » Musik
Semifinal 1 och Semifinal 2 avklarade med Charlotte Perelli i finalen *great* Jag tycker faktiskt att det hade varit väldigt märkligt om hon inte hade gått vidare! Otroligt nog är även alla nordiska länder kvalificerade för finalen, vilket jag inte trodde att de skulle bli. Island var jag rätt säker på skull gå vidare, liksom Norge, men att både Danmark och Finland skulle göra det var en överraskning. Finlands framförande blev helt klart bättre i Serbien än det jag såg från finska finalen. Ljus och smällare kan tydligen göra en hel del! Dansken sjöng ju helt klart bra, men låten är ju bara såååå trist! Tycker dessutom att låten är snodd någonstans ifrån...*funderar*

Trist är att den schweiziska killen sjöng så dåligt under sitt nummer att han gick miste om sin, annars självklara, finalplats. Den låten är ju faktiskt skitbra!

Måste även få tillägga att jag inte alls tycker att Ukraina är så bra som man har hört folk säga att den är... Låten är självklart stark, men den lyfter liksom aldrig...typ...

Ska bli mkt spännnde att se hur Frankrike kommer placera sig...jag skulle faktiskt inte alls bli förvånad om den vann. Hur mkt jag än anstränger mig för att inte tycka om den så är den faktiskt ganska bra ;p

Sist men inte minst,
heja
Sverige
Island
Ryssland
Grekland

Armenien
1 kommentarer
maria
2008-05-24 12:47:03

tjena tjejen! hur är läget!? Vad händer i helgen ?! förrutom lördag som jag antar att du viker helt åt tv:en ;)
vi hörs
Kramizar




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: