Second Hand

2008-02-06 19:06:47 » Kläder

Är precis hemkommen från Vänersborg där jag och Sara har varit och lämnat in kläder till en Second Hand butik. Alltså, man har verkligen en superbra förmåga att samla på sig en massa skit... Åsså får man för sig att spara massa kläder som "kan vara bra att ha", men som man ändå aldrig kommer på tanken att använda igen. Även fast tjejen i affären bara ville ta emot 5 plagg från mig, så känns det ändå himla gött! Resten for vi med till en klädcontainer, så jag har hur som helst blivit av med det. Och tänk, jag kommer dessutom göra massa människor glada :)

När jag rensade garderoben i helgen så sorterade jag i 3 högar: en hög som skulle till klädcontainer, en hög som skulle säljas till second hand, och en hög som jag enbart sorterar ut ur garderoben för att spara på ett annat ställe... Sistnämnda hög kan jag avslöja blev ganska stor *eeehee*, men jag kan ändå inte göra mig av med det. Jag vet inte om man kan ha separationsångest till kläder, men så är det faktiskt. Numera så är kläderna i kassar på "annan ort" enbart för att jag ska kunna vänja mig vid tanken på att göra mig av med dem *skrattar* Med tanke på att det jag gjorde mig av med idag har ett antal år på nacken så talar det väl för att jag kommer slänga kläderna i kassarna typ år 2020 *asg*

2 kommentarer
Anna
2008-02-07 11:10:40 » http://annskipannski.blogg.se

Ja, gu va det är knasigt att man samlar på sig massa kläder som man sen inte kan göra sig av med... men det är skönt att rensa ibland i allafall... och desto bättre känns det när det går till sådana som behöver dem...


Virre
2008-02-07 11:11:19

bra gjort! tänk att du klarade det! :-)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: