Lilla Kajsa fyller ett

2012-10-15 20:44:47 » Vänskap
I helgen var vi på Kajsas 1-års kalas. Den lilla coola bruttan har blivit ett år! :) Grattis till dig!
 
Sist vi var hemma hos familjen Lichtenberg/Persson så var vi gaaanska många preggosar...cheeeesus var många ongar det har blivit nu när alla har ploppat ut :D Vad jag kunde räkna till så var det 8 vuxna och 12 barn *haha* varav hälften av barnen var under ett år! Och då fattades det ändå en del!
 
Precis som det ska vara på ett barnkalas så var det korv till barnen, tårta och fiskdamm. Även vi vuxna fick gott att mumsa på :) Mio var helt fascinerad av fiskdammen och trodde nog antagligen att det bodde en fisk där bakom skynket...för när alla barn var färdigfiskade och pappa Kim tog ner skynket och klev ut så utbrast Mio: "Men mamma, det är ju Ellas pappa!!"
 
Efter fisket så skulle vi åka hem, men Mio var ju väldigt sugen på sin godispåse efersom alla barn börjat öppna dem och snaska på innehållet. Jag tyckte att han kunde vänta och öppna påsen när vi kom hem istället. Förstå vad stolt jag blev när min lilla fina kille gör precis som jag säger och väntar med att öppna påsen! Istället frågade han "Ska vi åka hem nu?" *hihi* Han höll hårt i påsen under hela bilfärden hem...till och med när han somnade :D
 


 
Mamma Hanna hade önskat en hemsydd klänning till Kajsa. Så här blev den som jag knåpade ihop :)
 
Lånad bild från Hanna. Barnen helt uppslukade av fiskdammen. I famnen har jag en av Stinas tvillingar (Oliver eller Gabriel? *hihi*)
 
 
Trötta fina killar efter några timmar på kalas <3
 
2 kommentarer
Hanna
2012-10-15 22:45:58 » http://hyunmee.se

Tack för att ni kom på kalaset! Visst är det häftigt att något så simpelt som fiskdamm kan vara så fascinerande för barnen? Den traditionen blir svår att ersätta.

Tack även för snygg och tuff klänning som redan är en favorit! :-)


Helena
2012-10-16 07:17:34

Tycker mamman oxå ser ganska fascinerad ut av fiskdammen... ;)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: