Julstrumpa

2012-11-20 11:26:47 » Sytt
Vet inte varför jag först tänkte köpa julstrumpor till barnen... När jag inte hittade några som jag ville ha så kom jag på att jag ju kunde sy egna :D Hade lite överblivet molntyg kvar sen Olivers sittdyna, och så här blev resultatet. Första strumpan är klar.
 
Har gjort en liten vadderad bokstav för att visa vem den tillhör. När Mio fick se den sa han "Det är Mios bokstav" :D Började även med Olivers bokstav igår...men kopplade tydligen bort hjärnan...för hur vränger man ett O! *hehe*
 
Rött molntyg på utsidan och vitt tyg på insidan.
 
 
Färdiga strumpan med Mios bokstav :)
 
3 kommentarer
Helena
2012-11-21 11:20:06

Borde det inte vara att sy innercirkeln först helt, lämna en tillräckligt stor öppning i ytterringen för att knö ut allt....lr tänker jag oxå fel? ;)


Admin
2012-11-21 11:30:11 » http://laprinzessa.blogg.se

Då får man ett C :)
Tror ja måste sy hela yttersidan först, sen vränga och sy hela innerringen för hand.
Kul hjärnvrickningsövning va ;P


HELENA
2012-11-21 16:17:41

Ja, det blir det ju. Men om du gör en lång korv o sedan syr ihop ändarna så de bildar ett O? Ena änden kan du ju sy ihop på maskinen efter du vrängt . Då blir det inte så mkt sy för hand.




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: