Västerbottenfylld Rödingtournedos

2011-10-11 20:04:15 » Mat
När vi kollade på Halv Åtta Hos Mig för ett tag sedan så blev jag nyfiken på den här speciella rätten. Fisk lagar man alldeles för sällan hemma, och Västerbottenost älskar jag...så det blev ett givet drag. Mest nyfiken var jag dock på Rödbetstsatzikin (!!) Häromdagen provade vi laga rätten. Utseendemässigt blev det kanske inte riktigt som originalet, vi gjorde potatisen lite annorlunda..men smakmässigt tror jag blev rätt. Fisken blev jättegod med osten inuti :) Rödbetstsatzikin var en spännande smakupplevelse, men kanske inget som jag kommer laga igen. Men absolut kul att prova nya rätter :D
Större smakupplevelse än vad det ser ut som ;p

5 kommentarer
Anna
2011-10-12 16:32:22

Mums! Måste jag testa!


Sara
2011-10-24 19:41:41

Det var så länge sedan du bloggade nu att jag blev tvungen att testa "Translate" på din blogg för att få läsa lite nytt och helt plötsligt handlade detta inlägg om en rättslig/juridisk fisk...spännande!


Helena
2011-10-25 21:30:46

Haha, jag var oxå tvungen att testa translate och visst hade du rätt Sara.....


Admin
2011-10-26 14:14:58 » http://laprinzessa.blogg.se/

Haha, det finns tydligen folk som saknar mina blogginlägg :D Kul! Har även fått önskemål om att visa bilder från tvättstugan liksom från garderoben, så det får jag väl bjuda på...snart :)


Sara
2011-10-26 18:22:41

ja...var haru tagit vägen? Ska jag behöva ta Translate på fler inlägg å inte fatta nått? :P




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: