Småkrypens dag

2010-06-14 18:47:45 » Allmänt
Idag har vi varit hos Emelia, Tindra och Nellie för att fira Emelia som fyllde år igår, grattis :) Vi blev bjudna på jättegod lax med pasta plus Ritz Special....PLUS en massa andra kakor som jag dessvärre (eller så var det tur) inte orkade smaka på för efter tårtan fick jag en total sockerchock och låg sedan avdäckad resten av tiden i soffan *hehe*


Nu över till något mer omysigt... På väg till Emelia så får jag i ögonvrån se något brunt som hänger ner från Mios bilbarnstol...när jag tittar dit så ser jag att det är...en SPINDEL!! som hänger i en liten tråd och dinglar!! Nu snackar vi inte en sån där liten skit utan en Bamsestor jätteäcklig grotesk sak!! Vad f*n gör man när man upptäcker världens spindel samtidigt som man kör bil och inte vill att den ska klättra upp i sitt barns ansikte??!! Panik!! Jag hatar ju spindlar, men måste ju offra min egen hand för Mios skull ;p så jag slår till den så att den far in i bildörren. Några minuter senare hittar jag en plats att stanna på så jag går över till Mios sida av bilen, öppnar dörren...och hittar inte spindeljäveln någonstans! Gah! Behöver jag nämna att det kändes som att det kliade på hela kroppen resten av vägen hem till Emelia *bläää* :(


När Mio och jag kommer hem igen släpper vi in Tessan som står utanför huset som vanligt och väntar. Några minuter efter hemkomsten ser jag henne hoppa omkring samtidigt som hon viftar lite försiktigt med tassen...hon har hittat ett stort kryp att leka med *gah* Jag är ju inte vidare värst bra på småkrypens namn, men stor var den och den kunde flyga. Åååå nu ryser jag i kroppen bara jag tänker på krypet ifall om det hade flugit och satt sig på mig =/ Tessan fick leka med den en liten stund, men sen fick den utforska toaletten...bye bye. Men var i hela friden tog spindeln vägen!? =/






5 kommentarer
Virre
2010-06-15 07:33:09

tror bestämt det är en liten bärfis?? ;-) usch ja det är ju det här med sommar o kryp, man glömmer att de finns på vintern.....knott, fästingar, mygg....


Sara
2010-06-15 13:18:22

Men vilka fina bilder det blev på söta tessan och hennes nya polare!


Admin
2010-06-15 14:10:27 » http://laprinzessa.blogg.se/

Bärfis, jaha :) Inga fler såna i huset tack ;p

Man får passa på o ta såna här ögonblicksbilder när tillfällena ges :D


mia
2010-06-16 12:48:37 » http://[email protected]

släpp in tessan i bilen, hon kanske kan spåra upp spindeln och "leka" lite med den ;)

Kram


Caroline
2010-06-18 22:50:35

Jag är grymt imponerad av bilderna, riktigt snyggt! hihi




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: