Broccolikatastrof

2010-06-24 13:51:05 » Allmänt
Hade lagat Broccolisoppa som jag tänkte hälla upp i matburkar och lägga in i frysen. Plockar fram två burkar från Ikea och en från Åhlens och fördelar soppan på de tre burkarna. Därefter var planen att jag skulle trycka till locket på den ena Ikea-burken... Ni som har såna runda burkar hemma med blått lock vet att man måste trycka hååårt i mitten på locket för att den ska knäppa till och stänga burken. Nu blev det så att jag råkade ha en liten excentricitet på angreppspunkten och olyckan var ett faktum....!! Föreställ er en kallsup på försommaren i alldeles för kallt vatten! Lägg därtill känslan av vätska som tränger upp i näsan! Toppa med broccoli i nytvättat hår samt en härlig ansikts- och öronmask... Avsluta med värmen och fukten från en flod av soppa som rinner längs utmed hela framsidan av din kropp...ner från tröjan ner på byxorna ner på golvet...


Har jag nämnt att tvättmaskinen är trasig!




Undrar om Orkideér tycker om broccoli?

6 kommentarer
Helena
2010-06-24 13:53:50

Hoho...det hade jag velat se :P tror säkert att orkidéer gillar broccoli ;)


Hanna
2010-06-24 14:23:36 » http://hannabanan.wordpress.com

Tänkt positivt! Broccolisoppa är ju gott åtminstone ;)


Admin
2010-06-24 16:54:08 » http://laprinzessa.blogg.se/

KLETIGT är ordet ;p

Återstår att se om min hy blir bättre efter detta och om Orkidéen börjar växa som tusan hihi


Anonym
2010-06-24 20:31:40

"...excentricitet på angreppspunkten..." HALLÅ!!! NERD! ;)


Admin
2010-06-24 21:22:12 » http://laprinzessa.blogg.se/

klart jag e nerd, har jag någonsin påstått ngt annat ;p


Helena
2010-06-25 10:38:53

"...excentricitet på angreppspunkten..." Va?! Är inte det vardaglig svenska ;)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: