Mat-och-sov-klockan

2010-02-24 11:14:29 » Mio
Nu har Mio sovit hela natten för femte gången :D Efter "lite" hysteriskt jag-är-för-trött-gallskrik så somnar han runt kl 23 på kvällarna och sover till kl 8 på morgonen. Ibland vill han ha mat en gång runt 3 på natten. Alltså så måste jag faktiskt säga att jag är hyfsat utvilad på morgnarna *peppar peppar* Antar att det är rätt bra för en 5-veckorsbebis :)


Att han sedan kan gallskrika mitt på dagen också (vilket i sig är utmattande för mig) beror till största delen på att han har ont i magen, stackars liten. BVC-tanten säger att han ska bajsa en gång varje dag, men ibland går det tre dagar innan han bajsar :( Vi försöker lösa det genom att blanda i 1 tsk messmör i ersättningen, men vet inte om det fungerar.


Bebisar är faktiskt inte så dumma som de verkar. Häromdagen så tänkte jag inte på att byta till hans pyjamas på kvällen och förstod inte varför han inte ville somna. När jag sedan kom på vad det var som var fel så tog det inte lång tid innan han förstod att nu var det natt och dags att sussa. Viktigt med rutiner!
2 kommentarer
Mia
2010-02-24 11:51:50 » http://spaaniz.blogg.se/

vi använder Baby Semp Lemolac. Thor var också hård i magen i början men efter att vi provade Lemolacen så fungerar allt smärt fritt. =)


Elin&Helena
2010-02-25 10:28:51 » http://hlond.blogg.se/

Så knasig mamma är, klart att man inte kan sova för natten utan pyjamas. Hoppas att det är bättre med lilla magen. Elin har ju oxå stora problem, så nu har jag börjat helamma...




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: