Julmys

2009-12-20 22:10:56 » Vänskap

Nu kan man nog kalla det för en tradition eftersom det hänt två gånger; julmyset hemma hos oss med julklappslek :) Inbjudna var Hanna, Kim, Ella, Emelia, Anders och Tindra och en massa paket.


Dagen började med frukost och skidor på TV *sköönt* Sedan fortsatte jag med att baka lussekatter MED saffran följt av pyntning av granen och hus, och inslagning av paket. Sedan kom våra vänner.


Alla hade köpt 3 paket var á 50 kr st. Vi började med att fördela paketen genom att försöka slå sexor med tärningarna vilket gick helt ok för mig och Fredrik...men det slutar ju inte så här...utan andra ronden går ut på att man ska öppna paketen och sedan ska man återigen försöka slå sexor och då får man sno ett paket från någon annan. Grabbarna slogs om äggklockan, kullagret, kakurospelet och en skum leksak emedan tjejerna fajtades om skumtomtarna, gosedjuret och krämen. När sedan tajmern ringde efter 33 minuter skulle det pågående varvet slutföras och därefter var spelet slut. Vid det laget hade älsklingen och jag i stort sett blivit av med allt vi hade fått och Fredrik hade endast ett paket kvar...ett mastodontpack med värmeljus. Men det tyckte Hanna att han inte behövde så hon roffade åt sig hans sista paket så att han blev helt utan! Jag själv fick bara två ;) Men vad gör man inte för att vara en bra värd och värdinna *hehe* Men Fredrik blev lite ledsen i ögat när han blev helt utan ;p


  

 
Nybakta lussebullar och nyklädd gran...får bli en i plast i år...




 
Tessan gosade med Tindra.





Alla paket innan leken började.




  
Kim, Ella och Fredrik.




 
Emelia och Anders.   

 

5 kommentarer
MIa
2009-12-20 23:44:04 » http://spaaniz.blogg.se/


MIa
2009-12-20 23:45:40 » http://spaaniz.blogg.se/

Kanske ska skriva något innan jag skickar =)

Det ser ut som om ni haft det jätte mysigt, det var bara det jag ville säga.

Jo, snygg blogg förresten =)



kramar


Hanna The Julklapps-Tjyv
2009-12-21 00:29:12 » http://hyunmee.se

Mycket mysigt! Det gör vi om nästa år :D


virre
2009-12-21 23:47:47

fina lussekatter....duktig du är Johanna!!! :-) dock blir det minus för plastgranen.....jag o Ernst gillart inte!!!!


Admin
2009-12-22 07:19:59

Anledningen till plastgranen kan du ju fråga Fredrik om...hmmm....




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: