Fredrik och förlossning

2009-12-22 08:49:24 » Graviditet 2009/2010
Igår när jag zappade framför teven råkade jag se några minuter på "Barnmorskorna Norge" vilket jag egentligen inte hade tänkt. Där låg en ung tjej i slutskedet av krystandet och hade sin sambo Erling bredvid sig stående vid huvudänden. Han såg märkbart tagen ut och barnmorskorna sa åt honom att gå och badda sin panna med en kall handduk. När han kom tillbaka frågade BM honom hur det var (kändes nästan som att mer fokus låg på mannen än kvinnan) och det gick knappt att få något svar från honom, han var helt väck. Då säger BM åt honom att gå och hämta en pall...vilket han var på väg att göra...men BM såg nog att började bete sig märkligt för plötsligt skrek de åt honom "Lägg dig på golvet! Erling! Ligg ner på golvet!!"


Gah...ser verkligen INTE fram emot den biten :|


Har även haft funderingar på när Fredrik ska börja fixa sin grabb-väska med diverse sötsaker...men det gjorde han igår...eller åtminstone så köpte han godiset och drickan igår. Fast det hade inte alls förvånat mig om han hade sagt när det hade burit av till förlossningen:


"Älskling, jag ska bara hoppa in på ICA"
5 kommentarer
Hanna
2009-12-22 10:33:42 » http://hyunmee.se

Fniss!


maria
2009-12-22 10:59:09 » http://zigmagirl.blogg.se/

asg det kommer gå så bra så.. han kommer stå där vid din sida, dock lite ont i ena handen då du klämmer den både gul och blå ;)

ha en bra jul så hörs vi!

kramizar


Linn
2009-12-22 11:51:05

Det kommer gå bra för både dig och F. Men F får nog ta med sig en matlåda också. För att det kan ju ta lång tid.

Jag kommer ihåg att jag vaggade fram och tillbaka i korridoren medan B satt och åt sin matlåda och kollade på nyheterna. =)


Sara
2009-12-22 17:13:52

mycket att tänka på!

men jag tycker att du verkar ta det med ro!


virre
2009-12-25 13:10:22

skit i F o koncentrera dig på dig själv!!!! ha ha ha skojar bara....han kommer att vara en stor hjälp hur han än beter sig jag lovar!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: