Frisbeegolf

2008-07-30 01:21:45 » Allmänt

Häromdagen var vi på Restad Gård i Vänersborg med våra föräldrar och syskon och spelade Frisbeegolf (ja vet, mkt golf nu...men det kommer faktiskt mera!) Vi hade hört att det skulle ta ca 90 minuter att gå runt banan med 18 korgar...men det tog snarare 2,5 h! Kanske berodde det på att det gick åt en halvtimma åt att leta efter en frisbee som Marcus lyckats kasta i plurret *haha* Himla tur att Tommy precis då vandrade förbi med ett gäng kompisar och lånade ut en till oss så att vi kunde fortsätta spela :)

Även fast jag spelat en gång tidigare med jobbet så var det inte till någon fördel för mig...mer än att jag visste ungefär var korgarna stod. Tydligen måste jag lyfta lite mer skrot eftersom grabbarnas frisbees alltid lyckades gå mycket längre än någon annans *grrr* Hur som helst så måste ju tekniken helt klart förbättras!

Sammanfattningsvis kan sägas att frisbeegolf är en sport som passar hela familjen, gamla som unga. Garanterat även många skratt *hihi*



         
Mamma in action
Jag själv in action
Fredrik kastar ut




Caroline, Mamma, Jag, Marcus och Eva



         
Man ska inte kasta in i skogen...
...eller i vattnet...
Nattligt bad på Nordkroken




Nattamat på Nordkroken - Pizza!

2 kommentarer
Linn
2008-07-30 09:37:00 » http://lbmc.blogg.se/

Det ser gött ut att äta pizza på stranden i sommarnatten, själv så åkte jag till grannbyn och köpte pizza. Jag åkte vilse i byn och fick fråga "moppegänget" efter pizzerian. Typiskt mig att köra vilse. :)


Anna
2008-07-30 15:29:35 » http://annskipannski.blogg.se/

Wow, va SKOJ me frisbeegolf. Jag och en kompis spelade det ofta hemma på våran gård när vi var yngre. Vi placerade ut hinkar och korgar runt hela tomten. Skulle verkligen vilja testa det på riktigt!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: