Fönsterbleck

2011-06-14 19:58:30 » Trädgård
Ni kanske redan har förstått att det är JAG som fått det hedersvärda uppdraget med allt PILL gällande fönster och bleck *gah* Hur Fredrik tänkte där vet jag inte, för han Vet att jag är världens största kladdare! Jag försöker tala om för mina händer att ha lite feeling när det ska målas, men de vill lixom inte lyssna ;p Hur som helst så passade jag på idag när Mio sov sin lunchlur att stryka klart blecken vid entrén...och några timmar senare drog jag bort maskeringstejpen...och såg att det inte riktigt var som jag hade hoppats... Maskera plåt är ju en sak, men att maskera TRÄ e inte riktigt samma sak...svart färg hade smugit sig upp på den vita foderbrädan när jag försökt stryka blecket ända in...*hmmm* Ja men det är ju "bara" att gå på med vit färg i efterhand ;D Well well, det ser väl ändå hyfsat ut nu hoppas jag :)
När Mio vaknade efter lunch så for vi ut för att leta barnpool i hårdplast. Eftersom det får bli röda prylar ute, plus att dörren kommer bli röd, så vill jag att poolen oxå ska vara röd. Men det var ju lättare sagt än gjort att hitta en röd pool... Jag har sedan tidigare kollat på Beginners och Maxi, men där hade de bara blåa pooler. Coop hade ingen alls, och ej heller Rusta. Till slut hittade vi en på ÖoB till det superbilliga priset av 129 :- En röd pool formad som ett äpple - jättefin :D
En annan röd detalj som kommer vistas ute är en fågelholk! Jag har gått förbi den några ggr på Åhléns, men så en dag kunde jag inte gå förbi längre utan var bara tvungen att ta med en hem. Så söt tycker jag :)
Om man inte granskar blecken på nära håll så ser det kanske bra ut ;p
Mios nya fina pool.

2 kommentarer
Sara
2011-06-15 06:13:19

Snyggt! Har du någonstans under ditt poolletande sett en i hårdplast med lock?


virre
2011-06-15 07:48:43

DET BLIR JÄTTEFINT!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: