Vattenrutschbana

2010-12-06 15:53:12 » Mio
Igår kunde äntligen Mio vara med och badababysimmet efter två veckors uppehåll. Lillkillen var faktiskt riktigt nere i förkylningssvängen (nu när jag ändå själv skriver ordet FÖRKYLNING så kan jag passa på att berätta att det inte stavas FÖRKYLDNING vilket var och varannan verkar tro och nu har jag stört mig på det tillräckligt....). När han började bli bättre så var det som en helt ny kille som vaknade och bara sådär fick han tillbaka både aptiten och sitt glada humör :D

För några gånger sedan fick de lära sig att åka i rutschbanan...med huvudet före på mage. Jag stod framför rutschbanan då och höll hans händer hela vägen ner. Igår tänkte jag vara modigare (för det är ju faktiskt föräldrarna som begränsar vad barnen klarar av...barnen kan massor om de får chansen) och höll inte i hans händer på väg ner. Han var jätteglad när han började kana ner, och väl nere så gjorde han ett ordentligt dyk under vattnet, och först då tog jag hans händer och tog upp honom till ytan. Han blev lite förvånad att han fick vara några millisekunder längre under ytan än vanligt, men det gick jättebra :) Därefter fick han göra om samma sak tre gånger *hihi*
Vi tränade även på att hoppa i sittandes från kanten. Man skulle hålla i barnens händer så att de skulle kasta sig i "själva", men Mio var inte ett dugg intresserad av att hålla hand utan ville bara slänga sig i bassängen innan han ens hunnit sätta sig ordentligt på kanten :D
Nästa vecka är det avslutning, men vi har redan satt upp oss på nästa kurs :)
2 kommentarer
Mormor & morfar
2010-12-06 20:34:29

Vi ser fram emot att få bada med dig Mio i

saltvatten poolen i Flo Klev.

Vi längtar till vårens första dopp.............

Det märks att du har mammas och mormors vattengener.


Anna
2010-12-06 20:48:49

Hihi, vilken ivrig Mio! Klart ni måste ha 180 cm bubbelbad! ;)



Det där med förkyldning har jag aldrig stött på! Har aldrig sett det stavas så. Frågade T och han skrattade och svarade också näääee! :)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: