Sufflett till Bugaboo Cameleon

2012-05-09 13:14:10 » Sytt
På nätterna när jag vaknar och inte kan sova tar jag fram min iPhone och surfar syuppslag! Tänker att jag ska bli trött om jag surfar...men nä, det blir jag inte...utan istället börjar idéerna fara omkring i skallen och hjärnan arbetar på högvarv. Häromdagen fick jag en idé att jag skulle sy en ny sufflett till vagnen eftersom den nuvarande originalsuffletten i fleece har blivit solblekt och skiftar mot lila. Som vanligt finns inga färdiga mönster på nätet att ladda hem, utan det var att börja skapa sitt egna mönster. Jag klippte ur mina mönsterbitar ur ett gammalt tyg som jag lade uppe på originalsuffletten och började knepa och knåpa...dra in...lägg till...ta bort... När väl suffletten blev klar visade det sig att allt var åt skogen :( Jag kände mig lite nedbruten där ett tag eftersom det ju ändå tagit några timmar. Men så...dagen därpå var det dags att sätta sig på hästen igen och försöka igen...skam den som ger sig :) Jag måste få saker å ting klart annars blir jag tokig och kan inte släppa taget. Igår klippte jag supersnabbt ut nya mönsterbitar. Svisch svosch så klippte jag ut tygbitarna och sydde ihop dem. Idag så sydde jag på kantbandet och mitt lilla märke - och så var suffletten klar :D
Om det är någon som vill göra sin egna sufflett så kan ni kika in på följande länkar där jag hämtade min hjälp:
Pimp my buggy
Livmodern
4 kommentarer
Helena
2012-05-09 15:20:50

Nu tror jag allt att du har lite för lite att göra om dagarna. Du får komma hit o hålla mig sällskap istället, eller sätta symaskinen på Jörgens skrivbord. Snygg blev den iaf.


Sara
2012-05-09 16:50:49

Ja! ta hit symaskinen!

Du är superduktig!


Admin
2012-05-10 11:24:30 » http://laprinzessa.blogg.se/

Haha, ja det hade vart något...symaskinen på jobbet ;p Fast Jörgen kanske hade uppskattat det ;D


Helena
2012-05-14 18:12:49

Han är nästan aldrig där ändå, men jag tror han hade gillat det ;)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: