Oliver 27:e maj 2012

2012-05-31 13:20:06 » Oliver
Jamen var det inte typiskt att vattnet skulle gå på lördagen...när det var ESC-final!! I knew it ;p Det började forsa kl 15 på dagen efter att jag suttit ute och solat och var på väg in. Min spontana kommentar var "nä, inte nuuu" *hahaha* Vi ringde förlossningen och fick en tid för kontroll kl 21 samma kväll. Under tiden packade vi Mios väska och lämnade honom hos mormor och morfar (första natten där ever!). När vi väl kommit till förlossningen så blev vi mottagna väldigt dåligt, d hade väl antagligen så mkt att göra...men att ta mitt namn å även fråga om vattenvagången hade väl inte vart så mkt begärt. Vi blev satta väntandes i ett rum på Antenatalavdelningen. Vad som skulle vara 20 minuter blev en timme! Jag bara kände nää, JAG vill inte ha det så här :( Visste ens någon att vi satt härinne och väntade?? Till slut kom en gullig barnmorska som precis gått på sitt pass - Camilla. Vi fick komma in i ett rum på antenatal (fortfarande inte på förlossningen) där hon kände och konstaterade att bebisen inte var nere och att jag inte var öppen... Dock så hade jag kl 19 på kvällen börjat känna mensliknande värkar som vid tiden för kontrollen börjat övergå i riktiga värkar (vad jag trodde själv...hade ju ingen aning eftersom min förra förlossningen blev helt cepig och konstig). Vi valde ändå att åka hem och försöka vila hemma under natten...för hur mkt sover man/vilar på ett sjukhus. Jag vet att vi låg hemma i sängen och kollade på sluttampen av omröstningen i ESC, men jag kunde inte fokusera...det gjorde ju ont!! Sen så försökte jag sova lite...men det gick sådär. Började få förjävla ont och värkarna kom väl var tredje minut/varannan minut och höll i sig i 40 sekunder-1 minut. Jag sa åt Fredrik att ringa förlossningen och säga att NU KOMMER VI IN! Men hans spontana svar till mig blev "men Johanna, vad kan de göra åt dig där, du kommer inte få något och du du får bara åka hem igen"... Jag visste ju som sagt inte alls hur det skulle kännas, så jag stod ut ett tag till. Men sen när jag trodde att jag skulle dö så ringde till slut F och vi åkte in! Höll knappt på att komma in på sjukhuset, fick stanna då och då och vänta ut helvetesvärkarna. Kl var 02:15 på natten när vi fick komma in till ett förlossningsrum efter att Barnmorskan Camilla förstått att jag hade värkar på riktigt. Det var så jävla skönt att hon direkt frågade om jag ville ha lustgas och jag bara skrek "JAAA". Vid första suget in kände jag att jag ville krysta! Sen var det igång... Direkt på med grejjen på bebisens huvud. Jag hann inte ens byta om till sjukhusskjortan. När hon kände efter så var jag öppen 4 cm. Det var försent att ta ryggbedövningen. De värkar jag hade genomlidit hemma hade jag alltså kunnat få ryggbedövning för! Men nej då, naturellt blev det. En halvtimme senare var jag öppen 8 cm. Kl var 02:54 när bebisen kom ut. Ååå jag bara kände - fy faan vad skööönt!! Och sen, never again, ALDRIG!

Den lille killen som kom ut vägde 3390 g och var 50 cm lång. Även fast han har läpp/käk-spalt så är han söt som få :) Inom 3 veckor kommer vi få kontakt med ett team på Sahlgrenska som ska prata igenom hans operationsplan med oss. Men vi är övertgade om att det kommer bli hur fint som helst. Han har ju inte den allvarligare gomspalten som kan vara riktigt jobbig. Vi älskar vår lille kille som vi har gett namnet Oliver :)
Oliver <3
11 kommentarer
VIRRE
2012-05-31 13:32:45

DU HAR KÄMPAT VÄL HÖRRE DU DU !!! :-)


Anonym
2012-05-31 13:37:04

Supersöt liten! Bra jobbat Bonna ;)


Helena
2012-05-31 14:05:51

Fina killen!! Det har ni gjort bra, fast mest du förståss ;)



Konsigt, men efter 2,5 år känner jag fortfarande aldrig mer....meeen you did it!!!


Bodypalace
2012-05-31 14:29:27 » http://bodypalace.blogspot.se

haha så typsikt :P grattis till den nya familjemedlemmen =)


bysisters
2012-05-31 15:07:07 » http://bysisters.se

Gud va söt! :)<3


Emma
2012-05-31 16:14:00 » http://emmakkraft.blogg.se/

Ååh så söt! Grattis!


GABYSWEDEN - SWΔG
2012-05-31 18:44:29 » http://gabysweden.blogg.se/

gud vad häftig design du har! har du gjort den själv? :)


Maria
2012-05-31 19:02:13 » http://familjenrantzow.blogg.se/

grattis till prinsen! kusinen LIna berättade så stolt så för mig i skolan i måndags :)


Clara
2012-05-31 19:37:58

Vilken jättesöt liten son ni har fått! Stort grattis! Fin mössa han har också!


Sara
2012-05-31 19:38:25

Can't wait to see him!! Du får säga till när ni är redo för lite besök!

Kramar till er!


malin
2012-06-25 17:40:16

hej hej... hamnade in på din blogg när jag kikade in styleroom sidan... Grattis till sonen.. Är själv mamma tll en dotter som oxå föddes med lkg.. nu är hon en glad 4 1/2 åring... bara fråga på om du ha frågor eller så...är ju lättare att prata med någon som oxå ha varit med om samma sak....hälsningar Malin




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: