Kitchen Aid

2012-01-16 19:31:02 » Mat
I helgen köpte vi oss en gemensam julklapp (med betoning på gemensam). Japp, jag har tjatat länge om att jag vill ha denna underbart vackra maskinen men helt utan resultat. I helgen däremot så fick nog Fredrik ett ryck och tyckte att vi skulle köpa den till oss :D *weee* Det fick bli en vit sköning som redan har blivit flitigt använd. Det tog flera timmar innan jag fick komma intill maskinen...och anledningen var att Fredrik fick för sig att baka bröd (har aldrig hänt på alla år vi vart tillsammans). Fyra fina limpor blev det :) Ni som kommer på Mios kalas imorgon får smaka. För tillfället så håller jag på med Mios födelsedagstårta - maräng. Vad passar då bättre än att låta maskinen sköta jobbet i 10 minuter så att jag kan göra annat.

Mio bakar Syltgrottor.


My precious :D

4 kommentarer
Sara
2012-01-16 19:40:05

Grattis till tillökningen ;)



PS. De där syltgrottorne hoppas Hugo att de finns kvar på lördag!! :D


Morfar & Mormor
2012-01-17 21:24:05

Om det är maskinen eller Fredriks talang som bagare vet vi inte, men brödet var mycket gott.

Och även det andra vi vi äta.

MEN, det godaste var nog syltgrottorna som MIO gjort.......

Och tyvärr tog dom nog slut idag, men MIO kanske hinner

baka nya kakor.

För talang har har vår lille kille !

Skulle inte förvåna oss om han blir en kändiskock...........


Admin
2012-01-17 22:47:02 » http://laprinzessa.blogg.se/

Mios Syltgrottor försvann i ett nafs på dagens kalas medans mina blev kvar hihi. Får fråga killen om han vill baka nya till lördag :)


Sara
2012-01-18 12:20:22

Misströsta inte Johanna - jag äter dina kakor också! ;)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: