Byta namn?

2012-01-02 14:35:11 » Mio
Under veckan vi var på Lanzarote så har Mio börjat prata massor. Från att inte alls kunna göra sig förstådd nästan, bortsett från några enstaka ord, så har det fullkomligt exploderat av tydliga ord och flerordsmeningar! :D Han är jättebra på att härma det vi säger. Innan vi åkte tänkte jag att jag skulle lära honom vad han heter, kan ju vara bra.

Jag: "Mio, vad heter du?"
Mio: "Jack"
Jag: "Nej Mio, du heter inte Jack, du heter Mio. Mio vad heter du?"
Mio: "Jack"
Jag: Nej Mio, du heter inte Jack!"

Det verkade lönlöst att lära honom sitt namn, så jag lärde honom istället våra namn, vilket gick på fem sekunder :)

Jag: "Mio, vad heter mamma?"
Mio: "Nanna"
Jag: "Bra Mio, mamma heter Johanna. Vad heter pappa då?"
Mio: "Gekik"
Jag: Bra Mio, pappa heter Fredrik"

Under själva resan lärde han sig vad  farbror Marcus hette, och han blev kallad "Gackus". Sen tidigare så säger han "Mimmi" till min syster Emelie. Häromdagen så frågade jag Mio återigen vad han hette:
Jag: "Mio, vad heter du?
Mio: "Jack"
......
8 kommentarer
Emelie
2012-01-02 15:07:43

Riktigt ler när jag tänker på det :) gullungen! <3


Hanna
2012-01-02 20:19:14 » http://hyunmee.se

Hihi! Sött :-)



Att åka på semester är tydligen en bra metod för att få barn att börja prata, Ella började ju också säga meningar när vi var på Mallorca!


Sara
2012-01-02 22:21:21

God Jul och Gott nytt år till er!



Jag undrar varifrån han har fått Jack? Känner han någon som heter det eller på tv'n?

Lustigt var det iallafall...sötnöt!


virre
2012-01-02 22:54:35

bara o byta!!!! alltså han har ju bestämt sig! :-)


Helena
2012-01-03 09:20:11

Lillkillen vill ju helt klart heta Jack. Eller oxå kanske han blandar ihop sitt namn o "jag". Elin har inte fattat sammanhanget än heller, dock vet hon att hon heter Elin ;)


virre
2012-01-03 22:46:09

jag tror han tycker det är rockigare!!!! mer internationellt....ja för han ska ju spela i NHL ju! :-D


Admin
2012-01-03 23:25:48 » http://laprinzessa.blogg.se/

Det finns en kille på Dagis som heter Jack, nen vad jag vet så e d ingen som fröknarna sagt som han leker extra mkt med. Däremot så finns det bilder på barnen uppsatta på väggen på dagis, o när Mio går förbi dem så brukar han peka på den pojken o säga "Jack" (så Mio tror ju inte att "jag" är "jack"). Jepp, måste väl va som så att han önskar ett coolare namn ;p


Anna
2012-01-04 20:04:19

Hihi, så sött! Ja, vem vet hur han tänker där? Mio som är så coolt och fint! :)



På en förskola jag jobbade på var det en tjej som älskade Elins stövlar. Jag hade hört att hon tagit dessa på sig dessa vid flera tillfällen. En dag då jag skulle hjälpa henne på med kläderna för att gå ut kom hon med Elins stövlar.

- Men det här är Elins stövlar, sa jag.

-Nä, det är mina, sa hon självsäkert.

-Men det står Elin i dom, fortsatte jag.

Tjejen kollade på mig och så sa hon helt gravallvarligt:

-Men jag heter ju Elin! ;)

Då hade jag svårt att hålla mig för skratt... Varje gång jag ser denna tjej ler jag ;)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: