Blandad mat

2012-02-21 21:41:02 » Mat
Att Fredrik har fått nippran på att baka bröd har nog inte undgått någon. Jag är bara glad att ha ett husband som tycker att det är kul :D Efter att han fått av mig både en bok om surdegsbröd och en glasburk för degen så bakas det för fullt här hemma :) Dock så kanske jag borde skaffa en större burk till just det här receptet för burken ser ut att vilja explodera närsomhelst *haha*

Tänkte även tipsa om en lite lyxigare variant av vanlig köttfärssås som jag lagade idag och som blev mycket uppskattad. Jag lät först köttfärsen få puttra till sig under en timme. Sen gjorde jag separat en ostsås på 1 dl creme fraice, 1 dl grädde och 1 dl ost och hällde över i serveringsskålen. Blev mums :D
Surdegen gottar till sig.


Mumsig köttfärssås och spagetti med ostsås.

0 kommentarer


« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: