Saknar mitt BodyStep & The Nike Blast

2012-08-05 22:40:35 » Träning
Jag har riktigt lääängtat efter att få börja träna igen. Komma i form! Komma i mina jeans! Dock så blev jag sååå besviken när jag kom tillbaka till Sportlife och insåg att man hade plockat bort mitt favoritpass - BodyStep!! :( Ett enkelt pass där man får arbeta håårt och ta ut sig till max. Istället har man slängt in ngt som de kallar MRL (Mage Rumpa Lår) som liknar ett traditionellt Step-pass som innehåller flera block, ett antal rörelser i följd, där man till slut slår ihop alla block och sedan kör dessa tills passet är slut. När jag går och tränar vill jag lämna hjärnan hemma och bara köra slut på mig...nu måste jag ju se till att komma ihåg alla rörelser för att överhuvudtaget få ngn träning alls... Blööö... Nä, riktigt så negativt är det inte...rörelser är hyfsat enkla, och hittills har jag inte haft svårigheter att komma ihåg hela stegsekvensen...MEN blir bara såå ledsen över att MITT pass är borta :( Mitt favvo-pass, liksom mina favvo-ledare är puts väck...

Förutom MRL två gånger i veckan kör jag även BodyPump en gång. Funderar även på att köra ngt BodyCombat även fast jag är riktigt kass på det...men tekniken kommer väl så småningom :) Fredrik är jätteduktig och snäll som är hemma och nattar barnen när jag går och tränar. Men sånt får han ta om han vill ha en slankare och fitare sambo ;p
Jag har en liten fråga till mina tränande bloggläsare där ute... Har hört talas om ett träningskonvent som kallas "The Nike Blast" som äger rum i Stockholm en helg per år. Jag tror att det brukar gå av stapeln i februari och att biljetterna dit släpps i november. Man pröjsar en anmälningsavgift (rätta mig om jag har fel) och för det får man prova olika klasser, gå på föreläsningar, och man får även ett par Nike-skor. För klasserna får man boka in sig, och det är först till kvarn. Jag vill åka på detta, men helst inte ensam. Är det någon/några som vill åka med mig?! :D Googla så får ni se om det är ngt för er.
2 kommentarer
Mia
2012-08-06 08:59:28 » http://[email protected]

Jag vill också åka :-)

Dock är det ganska så dyrt, men börjar jag spara nu så borde det ju gå ;-)


Johanna
2012-08-06 20:58:04 » http://laprinzessa.blogg.se/

Kul Mia :)

Ja d kostar ju lite... Men februari är ett tag framåt så man hinner både spara pengar och fit:a till sig tills dess :D

Jag har även planterat ett frö hos Emmelie Ljunggren!




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: