Förbereder så smått

2012-04-22 21:09:13 » Graviditet 2011/2012
Själv har jag noll koll, men jag är tydligen i vecka 37 nu. Bebisen kan komma när som helst! Önsketänkande iaf... Fram till förra helgen så hade jag hyfsat mkt energi i kroppen och orkade det mesta. Under helgen som följde så tog allt bara bomstopp...blev sååå trött. Besöket hos BM förklarade en del av tröttheten med att mina järnvärden var låga...trots att jag käkar järntabletter... Järnvärdena bara sjunker och sjunker och sjunker...så nu tycker jag att det är dags för bebisen att komma ut. Du får inte vara därinne mer nu! Samtidigt som jag tycker att bebisen SKA komma ut NU så är det ett hiskeligt liv innanför huden...ben sträcker sig uppåt och utåt så att jag tror att huden ska spricka. Det straaaamar! Så nog tror jag att den vill komma ut oxå.
Idag kom jag på att jag kanske borde göra iordning barnvagnen. Den togs fram ut förrådet, och snart har jag tvättat färdigt liggdel, sittdel, sufflett, varukorg, madrasskydd och åkpåse. Jag kom även på att jag kanske borde packa BB-väskan... Jaha, vad ska vara i den då förutom papprena? Förra ggn var den packad sedan flera veckor tillbaka, men nu stoppar jag i lite mest bara för att det ska ligga något däri *haha* Använde ju ändå bara de där otroligt sexiga skjortorna sist jag låg på BB eftersom jag blödde som en tok och fick byta varje halvtimme :(
Babyskydd då? Det tar vi en annan dag ;p
0 kommentarer


« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: