Vi sådde ett frö

2011-05-20 23:03:05 » Trädgård
och upp har det kommit massor av grönt :D Jag har aldrig någonsin sått frön...men efter att ha hört från Virre att hon haft sallad hela sommaren efter att ha odlat egen så var jag tvungen att prova. Jag trodde verkligen att man skulle behöva så tätt för att de skulle bli något överhuvudtaget, men tji fick jag! Sådde sallad i en kruka med diameter 40 cm med en hel påse frö som skulle räcka till 5-6 m!! Haha, fatta varför det ser så tjockt ut ;p Vi behöver nog inte oroa oss för att det ska tunnas ut..EVER *asg* Allt som vi har sått har böcjat sticka upp ovan jord. Salladen syns tydligt, men det kommer även att bli spenat, gräslök, persilja, bondböna, lök och potatis. Inomhus har vi sått tomatplantor som börjar bli riktigt stora och som jag snart inte vet var jag ska göra av...för på påsen stod det att man inte skulle plantera ut dem förrens medeldygnstemperaturen var över 8 grader. Även där vi har fyllt igen rabatter och sått gräs har det kommit rejält med strån. Najsigt värre :)
1 kommentarer
Sara
2011-05-21 23:02:46

Vad himla händigt att så eget å sköta om...tänker att ajg borde kanske göra det...men jag orkar inte. Avundas folk som orkar. Jag är för lat. Eller tycker du att det är kul?




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: