Spenatrisotto och kardemummafondant

2011-05-28 21:14:01 » Mat
Idag har huvudrätterna gått i italiens tecken. Till lunch försökte jag mig på en Pasta med ricotta...men den blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Det är ju jättesvårt att få till pasta! Dessutom är det ju en hel vetenskap att veta vilken sorts spagetti man ska ha till vad... Har man någon gång varit i Italien och ätit pasta så vet man när det smakar fel hemma *hehe*
Till middag var vi sugna på Risotto *älskart* så då körde vi på Spenatrisotto med Feta. Jag la även till räkor :) Att laga Risotto innebär ju att man står vid spisen och rör och späder...MEN det är det värt för det är sååå gott! Den här blev jättegod vilket Fredrik konstaterade flera gånger :D
Idag blev det även en efterrätt, en Kardemummafondant. Jag fick nog i lite för mkt kardemumma, men annars så blev den perfekt. Det lixom flöt ut när man satte skeden i den *MUMS*
Kardemummafondant

5 kommentarer
Sara
2011-05-29 12:01:52

Lyxmat! Gör ni detta till bara er eller hade ni gäster? Altså sådan mat somo du presenterar lite då och då äter vi ALDRIG när vi är själva :/ I wish!


Hanna
2011-05-29 20:56:03 » http://hyunmee.se

Mmm risotto... dreglar Har väntat länge nog nu, när ska du egentligen börja publicera dina recept?



Jag har varit i Italien men föredrar faktiskt ändå pastan the "Swedish" way, dvs sönderkokt och klibbig ;-)



Pöss!




Hanna
2011-05-29 20:56:11 » http://hyunmee.se

Mmm risotto... dreglar Har väntat länge nog nu, när ska du egentligen börja publicera dina recept?



Jag har varit i Italien men föredrar faktiskt ändå pastan the "Swedish" way, dvs sönderkokt och klibbig ;-)



Pöss!




Admin
2011-05-29 21:25:57 » http://laprinzessa.blogg.se/

Sara: ne vi hade inte gäster i helgen, men man får ju skoja till det lite. Blir ju inte bättre än vad man gör det till :D



Hanna: jag skulle aldrig kunna hitta på ett eget recept, måste ha något att följa ;p Om du vill prova det jag har testlagat så brukar jag oftast lägga ut länkar till var receptet är hittat :) Risotton blev super! Förstå vad ledsen jag blev imorse när jag upptäcker kastrullen på spisen med gårdagens risotto...vi hade glömt ställa in den i kylskåpet över natten så det var bara att kasta :(


Hanna
2011-05-30 13:55:18 » http://hyunmee.se

Ok, jag får titta lite noggrannare nästa gång ;-)




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: