Ikea och Lagerhaus

2011-05-17 12:46:52 » Inredning
Igår var det ju halvdant väder så då åkte jag och Mio till Göteborg och Ikea. Jag har ett tag velat ha Ikeas plaststol PS Vågö...men den hade utgått ur sortimentet...fram tills i år! :D Stolen har innan i år varit riktigt eftertraktad på Blocket och har sålts för flera hundringar mer än den egentligen är värd! Nu kan man återigen köpa den för 199 kr *weee* så jag var bara tvungen att åka och hämta hem två såna sköningar för att ha ute. Till uteplatsen inhandlades även en röd matstol till Mio så att vi ska slippa bära ut och in hans TrippTrapp. Stolen i plast kan ju få stå ute hela sommaren. Köpte även till en bit prickig vaxduk för att ha ute...men när jag provade duken i köket så kanske den passar bättre där? Får fundera på var jag ska ha den :)
Efter lunch på Ikea åkte vi vidare till Frölunda Torg och Lagerhaus som har öppnat där tillsammans med massor andra butiker i det omgjorda köpcentrat. Jag tyckte att Torget var bra redan förut (när jag bodde i Frölunda), men nu verkade det vara riktigt bra :D Det blev dock ingen lång shopping utan det blev endast besök på Village och Lagerhaus. Bland annat fick en svart stor badanka hänga med hem till Mios stora förtjusning *hihi*
Stor svart badanka från Lagerhaus.
Sötaste uggleljuslyktan från Lagerhaus.
Fick en plansch av Emelia när jag fyllde år. Nu är den inramad :) Plaststolarna PS Vågö ute på trädäcket och Mios röda matstol.
Prickig vaxduk på metervara.

3 kommentarer
Sara
2011-05-17 13:09:02

De är snygga de där PS stolarna, men en varning - de blir STEKHETA i solen. Har bränt mig på dem massa ggr så passa Mio!

Duken passade i köket - japp!


Hanna
2011-05-20 20:16:27 » http://hyunmee.se

Och de är faktiskt riktigt sköna också! Får nog skaffa mig ett par nu när jag ändå ska skaffa altan och är tvungen att lägga ner en förmögenhet på trädgårdsmöbler :-)


Admin
2011-05-20 22:55:53 » http://laprinzessa.blogg.se/

Sara: okey, tack för infon =/

Hanna: javisst var de :) Och så bra pris med :D




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: