Matt råd

2011-01-21 22:41:18 » Inredning
Ni har säkert förstått att jag är ute efter två röda plastmattor till köket. En långsmal och en bred av samma typ. Har tidigare bloggat om Horreds och Pappelina, men nu har jag hittat en annan matta som påminner om Pappelinas Vera - en matta från Matt Tema som heter Omega :D Eftersom Pappelinas mattor typ e uteslutna pga priset, så är alternativen:

1 - Horreds mattor (enl. inlägg nedan) där den långsmala 70x300 har röd bakgrund och vita cirklar/prickar (Circle) resp. där den breda 150x200 har röd bakgrund och 2x2 vita cirklar/prickar (Circle).
2 - Matt Tema som nästan ser ut som Pappelina mattan men bara finns som längsta längd 70x240 (egentligen vill jag ha 300 lång...). Denna har ingen motsvarighet som bred matta, men det finns en helröd matta som är 150x200.
Vilken kombination tror ni blir snyggast?

Prismässigt ligger kombinationerna ungefär samma. Det finns ju mängders med mönster på plastmattor, men cirklar vill jag ha eftersom vår röda Bumling lampa ju är rund :D
2 kommentarer
Sara
2011-01-22 15:51:53

Jag tror på matt temas kombo, tror det blir en fin avvägning med cirklar bara på en matta men endå liksom samma vaiant på den större (material och färgmässigt).

Ja...helt klart så!


Sofia
2011-02-01 07:29:34

Jag tycker att du ska spara ihop pengar till den mattan som du verkligen vill ha. Man ska ju ändå ha den ett bra tag och se den varje dag. Jag är i samma sits som du och har spanat runt och jämfört massa olika plastmattor men till sist bestämt mig för att lägga undan pengar och köpa en Pappelina längre fram.




« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: