Loppis och Auktion

2011-01-24 10:03:58 » Inredning
I lördags åkte jag och Mio till Pingstkyrkans Loppis. Vi skulle ha träffat Sara där, men vi var lite otajmade så vi sprang om varandra. Jag hittade ett fint raster till vår Bumling-lampa (vårt nuvarande är oxå ganska fint, men det är lite smält på några ställen) som jag lät Mio hålla i under tiden som jag kikade vidare. När jag väl skulle gå till kassan hade Mio, som jag tyckte höll hårt och fint i rastret tidigare, lämnat det någonstans... Letade där vi vart och gått men hittade det inte :(
Igår for jag och Sara till Gullrisets Auktionshus igen. Precis som förra gången började auktionen med att gamla tanter ropade hem gamla lakan och virkade dukar...återigen, vad ska de ha d till?? De har väl redan massor... Jag hade spanat in ett Sideboard i teak från 60-talet och en Stringhylla med fem hyllor. Jag blir så otroligt nervös när det börjar närma sig det objekt som jag är intresserad av, men även denna gång gick det vägen och jag lyckades ropa hem både sideboardet och hyllan :D Lite senare på dagen (när auktionen fortf höll på...hur orkar man sitta å lyssna så länge, jag blir ju sömnig efter en halvtimme!) åkte Fredrik till jobbet och hämtade stora bilen så att vi kunde hämta hem våra saker. När jag bad en av killarna skruva ner stringhyllan åt mig så frågade han "Är det en lampa?" *hahaha* ;p
Stringhyllans plan ska nog målas vita liksom sideboardet.

2 kommentarer
Sara
2011-01-24 11:25:48

jag undrar om lakan å sådana textilier var dyrt förut så att det tänker "å en låda med gamla lakan för endast 300 spänn"? Men som sagt...hur billigt de än TROR att det är så kan man ju undra vad de ska med dem till för gamla människor har ju skåpvis med sådana saker. Eller ska de ge bort det till sina lyckliga barnbarn? hahahah



Ser fram emot att få se hyllan och sideboardet "in action"!


Anna
2011-01-24 15:33:46

De väver säkert mattor och behöver gamla lakan till mattrasor? Men vad de ska med dukarna till vette 17? ;p



Haha, är det en lampa??... Haha, han har inte så bra koll på "förr i tiden".






« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: