1,5 års-kontroll och Liseberg

2011-08-12 20:24:54 » Mio
Vid ettårskontrollen så sa bvc-sköterskan att hon skulle höra av sig med tid...men fick vi en tid? Ne! Jag fick ringa och fråga om vi fick komma! Hon försvarade sig då med att brevet redan hade gått ut och att jag snart skulle få det, men att det var bra att jag ringde ändå. Men jag fick aldrig ngt brev... Vid ettochetthalvtårskontrollen så skulle bvc-sköterskan återigen höra av sig med tid, men återigen hörde vi ingenting. Jag börjar tro att Mio inte finns med i systemet. Jag fick ringa igen och be om att få komma...och då säger hon att hon hade försökt ringa mig massor...men jag har minsann inga missade samtal. Hmmm, det kanske blir så när man går i pension om några månader så hon kanske ska vara ursäktad...
Hur som helst, på 1,5-års-kontrollen så blev det en spruta. Jag gillar INTE att hålla fast Mio i både armar och ben samtidigt som han skriker :( Så den här gången förberedde vi oss med att ha med oss "äsch", dvs Kex på Mio-språk. Direkt efter sprutan gallskrek han ju naturligtvis, men när han fick höra att mamma hade med sig äsch så glömde han helt plötsligt bort att det gjorde ont :) Mätningen visade att han var 86 cm lång och att han låg ett snäpp över sin kurva. Vägningen visade att han låg ett halvt snäpp under sin kurva. Så han är "lång och smal"...fastän jag späder ut hans mat med vispgrädde!
Dagen efter bvc-kontrollen så åkte vi till Liseberg. Naturligtvis hade jag kollat igenom hemsidan innan färd för att se vilka attraktioner som Mio skulle kunna åka och hur många kuponger vi skulle behöva köpa. Dessvärre blev det inte så många eftersom många krävde en längd på 90 cm. Vi hade ju säkert kunnat släppa upp honom ändå i 90-cm attraktioner, men jag tror inte att det handlar så mkt om längd egentligen utan mer om att när de är 90 cm så har de uppnått en ålder där de tex förstår att de bör sitta still...vilket Mio INTE gör...så vi åkte aldrig de attraktionerna. Attraktionen som vi egentligen åkte dit för var ju naturligtvis Farfars Bilar eftersom Mio älskar motorfordon! Men till vår stora besvikelse så var Farfars Bilar typ den enda attraktionen på hela nöjesfältet som var avstängd "pga vädret" eftersom det regnade i Göteborg den dagen...vilket jag iofs inte riktigt förstår för tex alla berg-och-dal-banor var ju igång... Men men, några åk blev det ändå och alla i familjen var nöjda trots att det öste ner i stort sett hela tiden :)
Mina sötnosar :)

0 kommentarer


« NAMN
« E-POST (publiceras ej)
« BLOGG
Kommentar: